Længde af Salomon Aero X -162 eller 170????

Morten Jørgensen 07/07 2008 18:00

Hej,
jeg sidder og er ved at bestille et par Salomon Aero X ski. Jeg er meget i tvivl om længden på dem, -valget er 162cm eller 170cm.

Jeg er 174 høj og vejer 60kg. Jeg er 26 år og har været på skiferie(r) hvert år, så langt tilbage jeg kan huske så jeg vil betegne mig selv som en øvet skiløber.
Jeg kan godt lide at blive teknisk udfordret hvilket jeg fortsat ønsker at forbedre, men elsker samtidig også at køre stærkt.

Håber I kan hjælpe mig i den rigtige retning på baggrund af ovenstående.

Hilsner -Morten

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Ron 07/07 2008 22:00

Sv: Længde af Salomon Aero X -162 eller 170????

hej. uden tvivl 170. de vil være mere stabile i høj fart og du vil være mere tryg ved det. og hvis du vil lave korte sving , koster det kun litt flere kræfter. :o)

Peter The Male 10/07 2008 18:02

Hej Morten.

Jeg kender intet til de aktuelle ski.

Men du bør købe ski efter din vægt, og måske også efter dine kræfter og ambitioner.

Du er med dine 60 kg ikke i sværvægtsklassen, og bør måske overveje ski i den kortere ende af skalaen.

Jeg vejer selv 70 kg, og kører bl.a. Fischer RX8 i 160 cm.
Det er endnu ikke lykkedes mig at gøre dem ustabile, selv ved meget høj fart. Det er måske mest et spørgsmål om forvægt.

Min egen erfaring er, at korte ski er sjovest, og når det går lidt for stærkt, kommer der ro over tingene ved at længe sig frem i støvlerne. Gerne så meget, at du føler, at du er på vej ud ad dem.

Har du erfaring med Salomon Aero GTX.
Jeg vil gerne høre om dem?

Bare giv den gas.

Peter the Male.

Danni Jacobsen 17/07 2008 17:02

s

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen