Claus 22/01 2003 17:29

Hej

Jeg står overfor at skulle købe nye ski og valget er faldet på
salomon equipe rc. Nu er spørgsmålet så om de skal være 168 cm eller 176 cm høje. Grunden til spørsmålet er at jeg har fået flere forskellige svar.

Jeg er 181 cm høj og vejer 90 kg og kører lidt allround men kun på pisten
Jeg har været afsted i 6 uger og syntes selv jeg er en habil skiløber

Håber på nogle brugelige svar

Mvh Claus

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

dan Nissen 23/01 2003 09:57

Sv: længde??

Hej Claus

Salomon Equipe RC, er en categoriseres som en såkaldt "SlamonCarver". Hvilket vil sige en mellem ting, mellem en traditionel "AllRoundCarver" og en "RaceCarver".

"SlamonCarver" er lettere at dreje på og mere torsion-stiv end "AllRoundCarveren", men alligevel ikke så stiv som en "RaceCarver".
Nå nu ikke mere teori, det var længden du spurgte om.

Du skriver at du har fået mange forskellige svar, og det er der egentligt ikke noget at sige til.

"SlamonCarver" skal generelt være skiløberens højde eller 5-10 cm lavere. I dit tilfælde er skien 13 cm.(168) og 5 cm.(176) lavere, hvilket vi sige at du i realiteten kan køre på begge længder uden problemer.

Jeg har svært ved at sige hvilket ski du skal vælge, da begge egentligt kan passe.

Hvis du godt kan lide fart frem for leg, idet du er en tung skiløber (no offense), vil den længste ski være det bedste valgt.

Hvis du der imod, godt kan li' at lege, (fx "rigtigt" carving uden stave, (rør sneen med hånden i hvert sving), vil den korte model 168, være det bedst valg. 168'eren er også lidt lettere at køre på, specielt i starten af svinget.

Valget er dit, du kan køre på begge længder, hvilket afhænger af hvad du foretrækker "Fart" (176) eller "Leg" (168) ?

Jeg håber det var svar nok, selv om jeg ikke direkte skrev hvilket ski du skal vælge ?

Hilsen

/Dan Nissen

Claus 23/01 2003 21:50

Sv: længde??

Hej Dan

1000 tak for dit svar, jeg er en helt del klogere nu.. tror jeg vælger 168 cm. Du behøves ikke undskylde det med vægten( træner på at nå de 100 kg :-)

Mvh claus

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen