Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Kvalitets skiundertøj?

Thomas Jespersen 30/11 2009 13:15

Hej Skisportere

Jeg skal have udvidet mit sortiment af skiundertøj til den kommende sæson. I dag har jeg H/H's "almindelige" syntetiske skiundertøj. Jeg er lidt af en frossenpind, så jeg havde umiddelbart forestillet mig, at det næste jeg skulle have var H/H Warm. Men jeg er blevet anbefalet at prøve skiundertøj i ren merino uld, og da jeg kun har kendskab til H/H er jeg lidt på bar bund med mærker etc. Så hvad er jeres erfaringer og anbefalinger?

Med venlig hilsen
Thomas

Kommentarer:
Der er i alt 21 svar i denne forumtråd.

Sørensen 04/12 2009 19:40

Sv: Kvalitets skiundertøj?

The one and only, Devold og Norway!

Morten 04/12 2009 22:13

jeg kan godt anbefale Odlo og Falke

Jacob 04/12 2009 22:18

Har gode erfaringer med HH´s uldne kalsonger. Bruger dem som 2 lag over et syntestisk sæt, når det begynder at blive koldt. Peak Performance laver også seriøst godt underwear, er lige returneret fra et Hintertux powdertrip og deres undertøj holder 100% mht hygiejne og har desuden en meget høj forarbejdnings kval. North Face kan jeg også kun anbefale, deres Summit Series under wear er både varmt og let + super kval.
Møjn

Joos 05/12 2009 18:52

Jeg glemte lige at Aclima har en model der er udviklet i samarbejde med Norske og Svenske specialenheder...

http://shop.fjeld-fritid.dk/index.php?case=9&Varenummer=3130

Det er det fedeste...

Sander Dyremose 30/11 2009 17:02

Prøv "Smartwool" det fås bla. hos www.friluftlageret.dk

Joos 30/11 2009 17:20

eller aclima fra fjeld og fritid

Dan Knudsen 30/11 2009 17:35

Hejsa

Icebreaker er ren merinould.. Det kan købes ved Eventyr Sport

Mvh
Dan Knudsen

Kasper Fogh 30/11 2009 19:44

Icebreaker... Er super lækkert men også lidt peberet prismæssigt!

Uldundertøjet har også den gode egenskab at det ikke kommer til at lugte så slemt efter en uges svedigt skiløb!

Martin Langdahl 30/11 2009 23:20

Jeg fik i vinters fat i en skiundertrøje fra Falke, den er virkelig rar at have på og ganske varm. Den er med sølvtråde som skulle være bakterie hæmmende - det skulle også være en god ting.

Rasmus Skov Jensen 30/11 2009 23:28

Hej Thomas

Jeg har prøvet lidt forskelligt og her mine erfaringer.

I dag kører jeg i DIEL´s skiundertøj, det er tyndt, stramt og tætsidende. Det passer fint til mig og vigtigst af alt flytter det fugt væk fra kroppen.

Jeg har også kørt i DELUNI nogle dage, det benytter jeg hvis det er rigtig koldt, det er tykkere, men også ekstremt fugt/sved transporterende.

I mine yngre dage havde jeg også HH, det var ok og har det da stadig i reserve. Har ikke stået i H2O, men det er i Meryl Skinlife, som også er super godt materiale. I Haglöfs er det deres Actives 031 som er det varmeste så vidt jeg er orienteret.

Håber ovenstående kan bruges. De fleste af ovenstående mærker findes her på siden: http://skisport.dk/skishop/skiundertoej/ dog ikke HH.

Mvh Rasmus

Thomas Jespersen 01/12 2009 08:31

Tak for alle svarene. Der er vidst ingen tvivl om, at det er vejen at gå.
Jeg vil lige prøve de forskellige forretninger her i området, og se hvad de har, inden jeg skal til at køre til Odense eller Århus.

Rasmus Skov Jensen 01/12 2009 08:45

og du kan også gøre det nemt for dig selv og bestille det online og returnere de ting du ikke vil have... så slipper du for at skulle ud i kulden og parkere, på glatte veje og stå i kø i butikkerne ;o)

/Rasmus

Thomas Jespersen 01/12 2009 08:52

Det er korrekt :) Men der kommer jo så porto oveni, og bøvlet med at skulle på posthuset og sende det retur. I modsætning til lige at besøge de fysiske butikker, og så prøve lidt forskelligt mærker etc. (og så bestille på nettet) :)

Kent D. Hansen 01/12 2009 16:33

hejsa med jer

jeg kører i Brynje arctic det har ligesom en netundertrøje inderst. virker fantastisk til at holde på varmen.

http://www.brynje-shop.com/brynje-arctic

mvh kent hansen

Mads Linnet 01/12 2009 20:13

Jeg har selv lige købt at par sæt Craft Pro Warm: http://www.craft.se/products/?tx_mdb_pi1%5Bview%5D=viewLVL3&tx_mdb_pi1%5Blvl1%5D=Craft&tx_mdb_pi1%5Blvl2%5D=Layer%25201&tx_mdb_pi1%5Blvl3%5D=Warm

Har ikke testet det i aktion endnu, men lige umiddfelbart virker det super lækkert. Pasformen er ihvertfald helt i top!

Ellers er HH Warm også meget fornuftigt...

Og selvfølgelig skal du da ikke prøve tøjet i en butik, for derved at tage hjem og bestille det på nettet. Støt din lokale butik i stedet for ;)

Mvh Mads

Simon 02/12 2009 09:17

Hvis du har pengene til det så vil jeg købe Sweet Protection skiundertøj - deres er simpelthen rigtig godt (=det bedste). Perfekt pasform og varmt som baselayer.

Thomas Jespersen 02/12 2009 09:25

Der er efterhånden mange rigtig gode bud. Jeg er dog ikke blevet klogere på, om man skal vælge noget i ren uld eller en kombinationen af uld og polyester.

Lars 02/12 2009 10:30

Der er fordele og ulemper ved både uld og kunststof som f.eks. LIFA/Polypropylen.

1. Uld varmer godt, men transporterer ikke fugt væk fra kroppen lige så godt som kunststof.

2. Uld kan indeholde en masse vand/fugt og derfor kan det være svært at få tørt i forhold til kunststof hvis det f.eks. bare skal hænge natten over.

3. Undertøj i kunstof kommer let til at lugte af sved i forhold til uld.

Vil du have det bedste fra begge lejre skal du gå efter et blandingsprodukt. HH Warm som du foreslår er et rigtigt godt valg. Vær dog opmærksom på, at der er forskel på de forskellige HH Warm produkter (mængden af uld vs. mængden af LIFA). Kig f.eks. på HH Warm Ice Crew.

(Og hvis du prøver det i en butik, så køber du det selvfølgeligt der...)

Thomas Jespersen 02/12 2009 12:55

Hej Lars

Tak for dit detaljerede svar. Jeg kan vidst konkludere, at der ikke kun er ét facit på det. Så jeg må bare ha' mig et sæt af henholdvis ren uld og et af blandigstekstiler. Og hvad mærker angår, så er det vidst ikke noget der er decideret dårligt i 400+ prisklassen. :)

(Og hvis jeg finder det rigtige i en butik, lover jeg at købe det dér) ;)

Anders Boel 02/12 2009 20:25

Det bedste skiundertøj jeg har prøvet er X-Bionic. http://www.x-bionic.com
Jeg har fundet det på en dansk paraglider webshop (da jeg også paraglider)

/Anders

Thomas Jespersen 03/12 2009 08:26

Hej Anders

X-Bionic ser også ret vildt ud. Tak for forslaget :)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen