Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Morten 23/12 2009 19:41
Hej Vi skal køre selv til Canazei for første gang. Er der nogen der kan sige lidt om turen? Skal man forvente at have kæderne på til sidste del af turen? Eller er det jævne stigninger? mvh Morten
Allan Mortensen 24/12 2009 12:12
Sv: Kørsel til Canazei
Hej Morten
Min erfaring er at køre via München og Innsbruck i stedet for at køre over Füssen/ Reutte som gps´en vil vise, da der kan være ekstrem kø på denne strækning pga. at man skal over et bjergpas. Kør derefter syd for Bolzano til byen Ora (gps´en vil sikkert have jer til at dreje fra motorvejen før Bolzano men igen dålige veje og man skal over et bjergpas), hvor der køres op mod Canazei. De første kilometer op fra motorvejen er lidt stejle med hårnålesving men ellers rigtige gode veje mod Canazei. Jeg har været I Canazei mange gange og har aldrig haft brug for snekæder. Men husk at snekæder skal medbringes uanset om man får brug for dem eller ej. Turen fra Ora til Canazei er ca. på 65 km. Go´tur.
M.v.h.
Allan
Christian Kerstens 24/12 2009 12:33
Hej Morten,
Det er en god idé ikke at køre fra motorvejen nord for Bolzano. Så vil I komme over et pas med en masse hårnålesving, smalle veje og ofte tæt trafik. Tag i stedet motorvejen lidt længere. Kør 20 kilometer syd for Bolzano og herefter kører I fra ved afkørslen mod Ora/Auer. Så er det landevej de sidste 45-60 minutter. Og det er en god bred vej med kun enkelte hårnåle-sving i starten. Vejen er altid ryddet (med mindre det sner, når I ankommer :-)), så jeg tvivler stærkt på, at I kommer til at skulle bruge snekæder.
Den rute vil jeg klart anbefale.
God skiferie!
Jørgen 24/12 2009 21:00
hej morten
den vej som christian anbefaler er "vejen" den kan du køre uden problemer, og snekæder er ikke nødvendig på dette stykke. kæder kan kun blive aktuel hvis de også skal bruges over brennerpasset , som er det pas der forbinder østrig med italien, men det er en motervej så her er kæder kun aktuel hvis der er islag.
canazei er et pragtfuld sted så du har noget at glæde dig til
god tur jørgen
Morten 13/01 2010 13:49
Hej Takker for svar. Er nu hjemme igen efter en fed men kold uge på ski og kæderne kom ikke i brug. Canazei er et godt område.