Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Julie 27/12 2008 01:03
Jeg overvejer kraftigt at købe mig en skihjelm. Men kan det måske bedre betale sig at gøre på skidestinationen? Jeg skal til Alpe d'Huez...
Rasmus Skov Jensen 03/01 2009 20:30
Sv: Køb af skihjelm
Hej Julie
Er lige kommet hjem fra Østrig i dag og tjekkede priserne på en del hjelme. Bl.a. Uvex X-ride Motion og Rossignol Toxic og flere andre. I de butikker jeg var i (Schladming), var priserne omkring de samme om i Danmark, og for nogle hjelme også dyrere.
Der er meget fokus på brug af hjelm i Østrig og Tyskland efter et par alvorlige uheld mellem jul og nytår (sikkert fordi en af dem der ligger i koma er Thüringens Regierungschef). Herfra da også en opfordring til at få fingrene i hjelm, uanset om den købes herhjemme eller på destinationen.
Se eksempelvis klippet her:
http://www.spiegel.de/video/video-45039.html
Bliver man ramt med 50 km i timen kan det gøre rigtig av...
Og har man råd til skiferie for flere tusinde kroner, har man så ikke også 400-500,- som en hjelm kan fås for, eksempelvis i Shoppen her på siden.
Mvh Rasmus
Claus Riis 27/12 2008 17:19
Sv: Køb af skihjelm
hej julie, nej køb en hjemmefra. Sørg for den sidder godt og regn med du kommer til at svede lidt i den. måske en meget tynd hue er en god ide. masser af udsalg og gode tilbud lige nu.mvh
Claus