Køb af ski i Østrig

Cille 01/11 2006 18:34

Hej

Ville bare høre om der er nogle af jer der eventuelt har en idé om hvad et par ski koster i Østrig?? Har udset mig et par atomic, men venter med at købe dem til jeg kommmer derned, da jeg skal være i Wagrain som skiinstruktør fra december af.

Håber der er nogle der kan give mig en cirka pris..

Mvh.. Cille

Kommentarer:
Der er i alt 15 svar i denne forumtråd.

Kenneth 10/11 2006 20:45

Sv: Køb af ski i Østrig

Hejsa
Som Carsten også siger vent til du kommer derned. Spørg evt. Charlie eller Andy til råds (cheferne i Schischule Wagrain) eller spørg Peder (danskerchefen) er meget kompetente alle sammen. Mht. prisen er det jo forskelligt hvordan de vælger at give rabatten. Nogle gange har de gjort det at de har sagt at det 3. par ski er halv pris eller noget i den retning. Du vil helt sikkert blive grebet af stemningen og enten købe nogle super fede supercarver eller et par racecarver:)
Men rigtig god vinter og god fornøjelse med skilærer træning tirsdag morgen efter Karaoke på Point mandag aften:)

Kristian 23/11 2006 18:23

Det er 100% en fordel a købe skiene i wagrain. For det første bliver Atomic produceret nær Wagrain, derfor billigere. For det andet som sagt tidligere er det muligt at afprøve forskellige ski. Du kan godt regne med billige ski da du skal være instruktør. Min kammerat (turist) købte skistøvler der sidste år til 2000 som koster 2700 i dk i år. Jeg var skibums i wagrain sidste år og fik ski for 1900 m bind. som kostede 5000 uden bind. i dk. da jeg arbejdede som skimontør i week. Så uanset om du arbejder eller er turist er det et mindre kup man kan gøre i wagrain ved køb af udstyr. Men vi skal 3 mand afsted i 1mdr. i år så det ka være vi ses

Mads Egebjerg 23/11 2006 21:08

Hold da op en masse der ska være i Wagrain i vinter.. nice!

Ska også selv være dernede hele vinteren som guide, og overvejede præcis det samme som cille!
Venter bestemt med at handle til jeg er dernede efter jeres kommentarer...perfekt!
Thomas - hvem ska du være guide for??

/ Mads

Jasenko 04/01 2007 02:01

Hej, det var lige det jeg søgte. Om det kunne svare sig at købe ski i østrig. For jeg kigger på ski til 5000kr her hjemme så mon ikke det kan fås billiger i wagrain... Skal der ned i uge 4. Håber at se nogen af alla jer guides der skal der ned.. :-)

Garry Brooks 14/01 2007 16:47

Benny Burmester... Vi ses på Kuhstall, Lavine, Snow Rock eller hvad de ellers hedder... :)

Benny Burmester 04/01 2007 17:33

Et eksempel fra i forgårs. Jeg ville selv undersøge nøjagtigt det samme, så sendte en mail til Intersport Glanzer i Sölden for to dage siden, hvor jeg tager hen i uge 4.

Spurgte konkret på et par Atomic SL9 incl bindinger. Dem kunne de tilbyde til 549,95 Euro. Til sammenligning koster de 3700 kr (ca 495 Euro) i Surf&Ski i Aalborg, der i forvejen ikke ligefrem er det billigste sted at handle.

Oven i hatten kan der spares typisk små 100 Euro ved at købe dem online ved en tysk forhandler, så det er min plan indtil videre..

Har dog ikke helt opgivet tanken om at købe på destinationen, måske jeg bare var uheldige med en dyr biks...

Håber indlægget kan bruges til noget..

Per 01/11 2006 19:34

det er stort set samme pris som hos din lokale gearpusher her i DK..

- men mon ikke du får dem næsten gratis på destinationen (du kan jo formidle mange kunder...)

Karsten 01/11 2006 20:15

Jeg vil mene det er billigere at købe ski i Østrig. Men om ikke gratis (den er jeg ikke helt sikker på), så er jeg sikker på at den skiskole du skal arbejde for kan skaffe dig skiene til indkøbspris.

mvh Karsten

Thomas 01/11 2006 20:53

Hej Cille..
Det er helt klart en fordel at købe skiene dernede! For det første kan du som nævnt få dem billigere på forskellige måder, men du kan også prøve dem inden du køber dem.. Du kan også regne med at du ikke får dem du har udset hjemmefra, da du nogle gange kan få ski der først kommer til Danmark sæsonen næste år..:o)
Jeg skal selv ned og være guide i Wagrain, hvor jeg skal have mig et par ski til at supplere mit snowboard.. Det kan jo være vi ses dernede..;o)
Hilsen Thomas

Cille 01/11 2006 22:16

Hej Thomas.
Ja, men de ski jeg havde udset mig er også nogle som jeg har kørt på (lejet/testet) i et par år. Så havde tænkt mig en nyere udgave af den ski.

Ja mon ikke vi gør det.. Mener jeg skal være på Grafenberg.

Mvh. Cille

Carsten Jespersen 01/11 2006 23:13

Hej.

Den skiskole du skal arbejde på ved Grafenberg - ejes af fam. Huber, som også har med Atomic at gøre. De har en butik i byen, der handler med Atomic, og som instruktør får du mulighed for at købe ski, der i DK koster kr. 4.800 til ca. kr. 2.900-3.000.

Herudover er forretningerne i Wagrain oversvømmet med Atomic - tilbud, om ikke andet så på sidste års modeller til billige penge. Udvalget er stort på disse tilbud - bl.a også hos Obermoser - en skibutik i byen.

Wagrain er Atomic-land. Fabrikken ligger i området.

Så vent til du kommer derned.

hilsen

Carsten

Carsten 27/11 2006 16:55

Køb for alt i verden ikke udstyr her hjemme hvis du skal arbejde i Østrig.

1. det forventes at en skilærer har noget af det nyeste udstyr

2. som de andre siger, er der størrer rabat at hente der hvor du
arbejder. du skal jo minde dem på at du kan henvise kunder til dem.

købte selv en topmodel for 1200 kr, iseted for 4499 kr herhjemme.

God tur og nyd det

Lone T 04/01 2007 23:22

Øh, du kan få ski til 549,95 i en butik i Østrig og til 495 i Surf og Ski Aalborg, så er de da vist billigst i DK ;-))

Cille 02/11 2006 21:52

Tusind tak for dit svar Carsten, det var lige det jeg havde brug for at vide..

Mvh. Cille

´benny Burmester 05/01 2007 11:04

Ja det er jo det jeg lige har skrevet :-)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen