Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Thomas A. 11/01 2014 23:45
Hej Skisport.dk
I år har jeg besluttet mig for at købe et nyt par ski, da jeg trænger til nogle nye plader under fødderne. Før i tiden har jeg stået på Armada Arv fra 2010.
Jeg har to forskellige ski, som jeg er interesseret i:
Völkl Mantra - lidt dyrere ski, men den har et godt reputation på nettet.
Atomic Theory - har fundet et tilbud på dem, og jeg synes at det 'rocker' der er i lyder spændende.
Jeg er 190 og vejer omkring de 75 kilo og kører aggressivt på pisten og mere stille og roligt i off-pisten. Kører også park.
Første gang jeg køber selv, så kan i komme med nogle gode råd?
Michael Alstrup Andersen 13/01 2014 22:33
Sv: Køb af ski
Det er to meget spændende ski du har i kikkerten, og fede på hver deres måde.
Vil du gerne køre park skal du holde dig fra Mantra, det er ikke en twintip, dog er det en rigtigt god ski på resten af bjerget.
Theory er en rigtig allmountain twintip, der fungere rigtigt godt over det hele, en af mine personlige favoritski, og en af de ski vi har solgt flest af.
Og ja rocker er spændende, og er en gave til skiløbere der køre i udfordrende terræn og sneforhold.
Et råd må være at du skal sørge for at få nogle gode bindinger på skiene, lad være med at spare på dem.
Thomas Ager 14/01 2014 13:29
Så tror jeg, at jeg vil prøve Atomic Theory. Kan du anbefale nogle bindinger?
Mange tak!
Michael Alstrup Andersen 15/01 2014 01:27
Der er i øvrigt en tråd her, hvor vi også snakker om Theory: http://www.skisport.dk/forum/atomic-ritual/
Mht. bindinger, kommer det jo lidt an på hvad du køre med dine bindinger på, og hvilket mærke du foretrækker (hvis der er det). De mest populære er Atomic/salomon, marker og rossignol/look, alle laver gode bindinger.
Personligt foretrækker jeg Atomic/salomon STH modellerne, som findes i en 13'er og en 16'er model, også har jeg også rigtigt gode erfaringer med Marker Griffon og Jester. Har aldrig selv ejet en ski med Rossignol/Look binding, men har dog prøvet deres topmodel FKS/pivot og det er også en rigtigt fed binding, som jeg kender mange der er glade for.
Thomas Ager 15/01 2014 11:14
Jeg læste det link, som du sendte, og jeg lod mærke til at du i tråden havde strukket et tilbud sammen til Jesper. Da jeg selv er interesseret i at købe et lignende sæt, ville jeg gerne høre hvad du tager for et par Atomic Theory + bindinger.
Thomas
Michael Alstrup Andersen 15/01 2014 11:21
Lige nu sidder jeg og læser til eksamen, og er derfor ikke på arbejde i dag, men vil da anbefale dig lige at ringe en gang ned i butikken, så er jeg sikker på Ronni laver lige så gode tilbud :-)
Thomas Ager 15/01 2014 11:21
Mange tak for hjælpen! Jeg prøver at ringe til butikken og forhøre mig!