Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Køb af ski

Tobias 04/12 2012 14:19

Hej!

Sagen er den, at jeg står og skal have et par nye ski.

Jeg var på sæson i Canada sidste år, hvor jeg stod på et par gamle Salomon xwing Tornado samt et par nye Armada JJ . Havde haft 4 uger på ski før.

Jeg skal så en uges tid på ski et sted i Europa her til januar og da mine xwing ikke kunne mere og JJ's blev solgt så står jeg og skal have noget nyt. Solgte JJ's da jeg synes de var for BM orienteret (havde dem i 195), hvis jeg skal ud og køre offpist igen, vil jeg hellere noget blødere alá Obseth.

Jeg er så lidt i tvivl om jeg skal have en go' stiv SL ski med noget ordentlig kant - vil egentlig godt udvikle mig på pisten - men er samtidig glad for bare at have det sjovt og kunne køre lidt over det hele. Så enten hedder det stiv slalom ski eller sjov blød ski.

Hvad kan I anbefale i begge tilfælde?

Jeg er ca 193 cm og vejer ca 80 kg. Har et par Daleboot VFF Pro støvler.

På forhånd tak.

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Kasper Pedersen 04/12 2012 15:59

Sv: Køb af ski

Hvilken type ski/skiløb du gerne vil køre, er noget du kun selv kan vælge :)

Jeg har aldrig selv ejet en ski, som ikke var i en yderkategori. Så jeg har altid valgt at have en ~100% pisteski og en ~100% powderski.

Jeg har et par 180cm Fischer rc4 wc rc, som har kørt ca. 20 dage til salg for 2500kr hvis det kunne have interesse.

http://www.snowave.it/wp-content/uploads/2008/11/fischer_rc4_worldcup.jpg

Jokeren 04/12 2012 22:15

Sideseth eller sidestash fra K2.. Var 3 uger i sølden for 14 dage siden.. Sidestash kunne klare alle underlag jeg mødte.. Den har de perfekte mm mål

Martin Schøber 04/12 2012 23:38

Til blødere og mere legesyge offpiste ski, kan du kigge på Rossignol S7 eller Sickle, Line Mr. Pollards Opus, K2 obesethed (hvis det skal være rigtigt bredt, Hellbent), Atomic Bent Chetler, Black Crows Nocta. Dette er alle udprægede powder ski. Sædvanligvis findes der også nogle lidt mere allmountain inspirerede ski, med nogenlunde samme opbygning hos alle producenterne.

Hvis du skal have en stiv carving ski, kan jeg anbefale at tage de forskellige brands GS modeller. (Jeg er på ingen måde selv nogen udpræget piste skiløber, men hvis du godt kan lide at køre stærkt, så går efter modellerne med lidt længere svingradius 16+m). Rossignol 9GS, Atomic dobbeltdækkeren, Völkl Racetiger mv. Der findes et utal af gode race ski.

Ellers kan du læse mere her og teste i hvilken længde du skal vælge dine ski:

Med venlig hilsen

Martin

Kasper Pedersen 05/12 2012 20:25

Vil også gerne anbefale Bent Chetler til powder, den er alt for dejlig :)

Tobias 05/12 2012 22:40

Det kan være jeg lige skal gøre det lidt mere klart - jeg har helt styr på, hvad der er awesome mht powder ski da det var det jeg brugte hele mit efterår på at finde ud af inden jeg tog til Canada ;)

Det jeg egentlig efterspørger er en god piste ski (da jeg ved meget lidt på dette område) - ikke GS da jeg godt vil kunne lave kort sving, dog heller ikke en Volk Racetiger SL (har en kammerat, som købte denne ski, og den er satme voldsom) - en racetiger ligger over mit niveau samt budget.

Altså søger jeg en god piste ski til rimelige penge.

Ser lige nærmere på den Fisher der :)

Kasper Pedersen 06/12 2012 18:09

Yes, det er godt nok en gs ski - men den har en ret lav svingradius, og med din størrelse kan du godt bøje den til kortsving :)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen