Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Per Larsen 30/09 2009 13:24
Hejsa! Jeg har lige brug for et par gode råd vedr. køb af nye alpinski samt langrendsski.
Alpinski: Jeg er 174 cm høj, vejer ca. 72 kg. En del års erfaring på pisterne, dog kun 4 uger på "carvingski! Vil betegne mig som en "hyggeløber", 80% piste og 20% offpiste. Ikke specielt agressiv, er til lange skærende sving, samt de små hurtige.
Da jeg skal opholde mig 5 måneder i de Norske fjelde, vil jeg også gerne ud på langrendski/turski. Og der er jeg totalt blank med valg af længde og type ski! Vil gerne motionere i de afmærkede løjper, men også meget gerne på højfjeldsture.
Jeg er bosiddende i Fredrikshavn og vil gerne købe mit udstyr i enbutik, hvor de ved, hvad de snakker om!!!!! Min erfaring med Intersport og Sportmaster butikkerne er ikke så god! Føler ikke de aner en dyt om, hvad de sælger! Slagtilbud, som bare skal sælges for hver en pris, hvor de endda har prøvet et prakke absolut ikke egnede ski på mig....jeg har ikke brug for en "styrtløbsski"!!!! Men en god ski, som man kan udvikle sit skiløb på....men heller ikke en begynderski.
Håber her er nogen som kan hjælpe mig lidt på vej :o)
Hilsen
Per
Lars 30/09 2009 17:06
Sv: Køb af ski
Hej Per,
Steep & Deep kan absolut anbefales, men der findes nu også nærmere på dig, f.eks. Ski & Surf i Aalborg. Jeg var for nogle år siden på Instruktør kursus med indehaveren, så han ved absolut også, hvad han taler om.
Hilsen
Lars
Casper Jensen 30/09 2009 18:43
Sv: Køb af ski
der er også nautic i herning. stor butiko med en del mærker så der er noget at vælge imellem.
det eneste der er ærgeligt ved at bo i dk er at du ikke har muligheden for at prøve forskellige ski