Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jan 29/11 2006 22:12
Nu skal det være,der skal "KØBES SKI"
Gode råd om køb af ski " Fra ikke ski sælger"
Mine data : Højde 175 cm
God ski løber
Krav til ski : 65% til piste 35 %off piste
Ingen mærke krav
Bremer 30/11 2006 01:50
Sv: Køb af Ski
Völkl Karma
K2 Public Enemy
K2 Apache Recon
Rossignol Bandit B3
Salomon 1080
Dynastar Legend 8800
Atomic Snoop Daddy
En ski med en vis bæreevne er et must, hvis du vil ud i pudderet. Prøv en eller flere af modellerne hos en udlejningsbiks på destinationen, så bør du kunne få lejeprisen trukket fra ved et evt. køb!
Anders Kristensen 30/11 2006 08:58
Hej Jan!
Jeg er nok ikke helt enig med Bremer der i valg af ski. De modeller han nævner er rigtig gode ski! Men måske lidt mere i offpiste enden. De kan da også bruges på pisten, men kommer først til deres ret i offpisten. Og da du skrev 65% piste og 35% offpiste skal du nok have en ski der er lidt mere sjov i på pisten også.
Jeg kan anbefale Atomic Metron B5 (dette er topmodellen i Metron-serien, den fås også som Metron 11 B5, 10 Puls Ti, 9 Puls og 7). Det er en bred ski der giver god opdrift i den dybe sne og så er den meget taljeret, så den er fed på pisten (den har en svingradius som en slalomski - 11m...). Den eneste ulempe ved den er, at den tung som bare fanden. Hvilket gør den krævende at køre, men tilgengæld så får man også noget for ulejligheden...
Men hovedregel er: PRØV FØR DU KØBER!
Dette er bare min mening.
God fornøjelse.
Kristian 30/11 2006 15:34
hey..
jeg er også tildels uening med bremer, da k2 public enemy egentlig er en offpiste ski men også en park ski. jeg kører selv på en salomon 1080 og kan varmt anbefales. der selvfølgelig tusinder af muligheder varierende fra mærke til mærker - salomon har endtvidere også x-wing serien som findes i forrskellige modeller til alle niveauer.
nordica har også lavet nogle gode modeller her i blandt hot rod og SUV 10.1 XBS (mener dog de er sidste års modeller-kan findes til rimelige penge)
men markedet er jo som sagt uendeligt - så jeg vil også foreslå at du prøver nogle forskellige modeller på destinationen, så du undgår evt. fejlkøb.
held og lykke.