Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Christian 17/11 2006 13:45
Hey...
Jeg har kigget en del på ski nu og det er lige før jeg er blevet mere i tvivl om hvilke ski jeg skal købe, end før jeg startede med at lede efter en god ski.
Jeg leder efter en ski som er god på off-pist, også i dyb sne. Men vil også rigtig gerne have en ski der gør det godt på pisterne. Jeg har kigget lidt på en ski fra Scott - Mission, som egentlig ser ud til at have de rette kompetencer, men er bare stadig i tvivl især fordi jeg har brug for en ski som er helt i toppen, da jeg skal være skibums.
Men håber meget der er nogle der har mulighed for at hjælpe...
Mvh
Christian.
Solveig 21/11 2006 18:00
Sv: Køb af ski....
hvis du skal ned og være skibums ville jeg helt klart vente med at købe ski, så kan du prøve flere forskellige dernede og købe dem der passer dig bedst. det gjorde jeg da jeg var i østrig som instruktør- ofte er skiene også billiger syd på end herhjemme!
Allan 25/11 2006 12:01
Hej Christian
Jeg vil råde dig, som Solveig, køb ski dernede og prøv nogle forskellige.
Men hvis jeg må komme med et par ski som jeg syntes du bør tage et kig på,
så må det være en af Atomic's metron modeller, de har som er en fordel ved offpiste en stor brede fra top til tå, med dog stadig en stor taljering som giver dem en god/lille drejeradius, som jo er en fordel ved piste kørsel.
Deres store modeller i serien har fået meget go omtale (Metron B5, Metron 11 B5 connected , og Metron 10 puls ti)
Lige et par link:
http://atomicsnow.com/atomic.php?id=27&s=14
http://forums.epicski.com/showthread.php?t=22186
håber du kan bruge det til noget, og go sne forud
vh. Allan
Anders Kristensen 28/11 2006 14:31
Jeg kan kun støtte mig til Allan's anbefaling.
Jeg kører på Atomic Metron B5. Kørte på 2006 modellen i 2005 (jeg var guide og skiene kommer ud nede i Østrig sæsonen før...) og så igen i 2006. P.g.a. en ski butiks fejltagelse mistede de mine ski til en service ?!?!? Så de forærede mid et par helt nye 2007-model som står og venter på jeg skal ned og køre på dem til vinter...
Det er de fedeste ski både på pisten og i offpisten. En KLASSE ski - efter min mening. Den har bare en ulempe. Den tung som bare fanden... Men kan man klare det, så er det en konge ski!
Men som de andre så vil jeg sige at du skal vente. Det år jeg købte mine prøvede jeg over 10 forskellige par inden jeg fandt dem, som jeg synes var noget for mig.
God fornøjelse!