Køb af nye ski...

Claes Kjeldsen 18/01 2008 18:49

Hey..

Jeg er en fyr på 18, som skal købe nye ski for første gang. Så jeg kan godt bruge noget hjælp til at vælge de rigtige. Jeg har stået mange gange, så jeg er nok øvet. Jeg er 1,83 høj, vejer 74 kg. Jeg køre ca. 50-50 off-pist og alm. pist. Jeg kan lide at køre hurtig og jeg laver mellem-store svig.

Jeg har fået anbefaldt nogle K2 Public Enemy.. Men jeg er stadig i megen trivl om de er de rigtige..? Så jeg ville høre om der var nogen der havde et bedre forslag eller de lyder passende til mig..?

På forhånd mange tak for svaret.. :D

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Søren Hjelholt 21/01 2008 13:49

Sv: Køb af nye ski...

Hej

Jeg kører selv på K2 Public enemy, så her er lidt erfaringer.

Som nogen skriver er det en ok allround ski, dog synes jeg at den mangler noget på pisten. Jeg kom selv fra et par Atomic Cross ski, og var vant til noget der sparker igen, når der blev lagt vægt på.

Der er PE'en noget blødere, der skal arbejdes mere med den, for at den kommer hurtigt retur når man kører kortere sving. Desuden oplever jeg at den ikke er så stabil ved høj fart. Dette skyldes nok også at jeg valgte en lidt kort længde (169 cm), er ca. 185 cm høj. Dette gjorde jeg fordi jeg troede at jeg skulle køre mere park. I dag havde jeg nok valgt dem i 179 i stedet for.

I offpisten er den super fed, da der er masser af bæreevne i den. Det er kun dem der kører bagved der hader den, TT smider masser af sne op i luften bagved :-]

Jeg er glad for skien, men overvejer at gå efter noget der er lidt stivere for at få lidt mere perfomance på pisten, samtidigt med at jeg gerne vil beholde noget Twin-Tip f.eks. Dynastar Legend 8000, Bandit B3 el. Armada ARV. Lige nu er jeg ret facineret af den sidste. Desværre bliver der ikke råd i år, så PE'erne får en tur mere i sneen.

Lasse P 18/01 2008 20:39

Hej Claes

Umiddelbart kan K2 PE være et godt bud - et par andre muligheder kunne være Salomon 1080 Foil eller Rossignol Scratch (BC eller FS). Begge er måske lidt mere park-orienterede...
Hvis du ikke gider parken, så kan Rossignol Bandit serien (B78 eller 83) være muligheder, ligesom Dynastar Legend 8000 er en god allmountain-ski. Jeg har selv lige købt en B83, men har ikke prøvet den endnu... Har hørt meget godt om Legend-serien fra Dynastar, men har (desværre) aldrig prøvet nogle af dem. Det lyder som om, at du skal ha´ en ski der er minimum 78 mm i waist for at få nok bære-evne i offpisten.

Konklusion: K2 PE er en super ski, men tjek et par andre ud, før du beslutter dig...

. Lasse

Maisch 19/01 2008 09:17

Hej Claes,

sidder i St.Johan im Pongau, hvor du i Intersport forretninger kan pröve för du köber og priser herned er absolut OK. Her er ogsä et sports supermarked Hevis, find det evt pä google.at, en butikskäde som minder om Stadium, superpriser og expertice pä stedet.

Rasmus Andreasen 19/01 2008 11:25

Købte selv et par Salomon X-wing 10, som jeg fik anbefalet. Men jeg har ikke noget at holde dem op imod...

Ellers har jeg også kun hørt godt om Atomic Metron serien

Rasmus 19/01 2008 21:05

Hejsa

Jeg har et par Salomon Dumont (176 cm) til salg. jeg bruger dem desværre ikke. Det er en fed ski der kan bruges på pisten, i parken oOff.piste. Skien er stiv så hvis du på et tidspunkt vil have lidt mere fart på kan den også klare det.

Skriv hvis du er interesseret.
Mvh
Rasmus
rasmus@johannesen.net

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen