Job i Schweiz

Tine 29/09 2006 23:03

Hej,

Jeg ville høre om der er nogen der har arbejdet en sæson i schweiz, som kender et sted hvor man bliver ordentligt behandlet, og hvor man kan tjene nogle gode penge?

Jeg har den østrigske anwärteruddannelse. Kan man bruge den til noget i Schweiz?

Ellers er jeg også interesseret i arbejde indenfor andre områder.

mvh Tine

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Camilla Christensen 09/10 2006 17:40

Sv: Job i Schweiz

Hej Tine

Jeg har arbejdet baade vinter og sommersaesoner i Schweiz som tjener og har vaeret rigtig glad for det. Lige nu bor jeg permanent i Zürichomraadet og arbejder for et IT firma. Jeg fandt mit foerste job i Schweiz paa eures.dk. Du kan kigge under Schweiz eller opslagstavlen "hvem vil have mit job?". Du kan ogsaa skrive en mail til mig, og saa kan jeg proeve at forhoere mig lidt omkring, om der er nogle som soeger personale til vintersaesonen.

Venlig hilsen

Camilla

Mette 01/10 2006 14:29

Jeg har arbejdet for Danski i La Tzoumaz, en lille by i det store skiområde, de 4 dale. Området er bedst kendt som Verbier (der hvor kronprinsen og Mary kommer hver vinter!)
Skiområdet er helt fantastisk. Meget højt niveau, ikke for begyndere, fed offpiste!
-Men, La Tzoumaz er en soveby og Verbier er meget dyr.
Prøv alligevel at gå ind på www.televerbier.com og zap lidt rundt i links osv. Du kan måske blive ansat på deres skiskoler, der er et par stykker. Der er "optagelsesprøve" for sæsonnen, som alle kan stille op til. Den skal blot bestås og du kan arbejde en sæson...året efter skal den bestås igen for at få arbejde. Jeg ved ikke så meget om det, andet end at man skal kunne tale fransk...det gør jeg ikke så det er den eneste grund til jeg ikke prøver dette. Jeg ville virkelig gerne til Verbier i 2 mdr denne sæson, men ikke med Danski i La Tzoumaz, byen er for kedelig og der er langt mere arbejde end skiløb! Øv. Jeg mener også der er en engelsk skiskole i Verbier, der er mange englændere og der overvejer at søge...har bare ikke kunnet finde hjemmesiden...
Nå, men held og lykke

Poul 02/10 2006 10:06

Hejsa

Jeg kan se at der ikke er kommet noget svar på dit indlæg. Jeg kender der heller ikke selv, men kender en side hvor du muligvis kan få svar... Prøv www.backpackerplanet.dk der er ofte noget om arbejde i udlandet, så måske er der et svar til dig der :O)

Skisport.dk - Redaktion 02/10 2006 22:03

Hej

Der ligger i hvert fald et job på siden her:
http://skisport.dk/job/434/

Som ser relativt godt betalt ud.

Mvh Skisport.dk, redaktionen

Skisport.dk - Redaktion 02/10 2006 22:07

og Ps.

Til Poul, eller rettere Peter. Men du må være i tvivl om dit rigtige navn, siden du her kalder der Poul. Er du sød ikke at bruge forummet til reklamer for jeres side.

Tak, redaktionen

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen