Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Lucas 14/10 2005 12:28
Hejsa
Skal til Ischgl i uge 7 med to af mine kammerater.. Vi har snakket om at køre derned i bil.. Er der nogle der har erfaringer med dette??
Vi har ligeledes snakket om at ordne det hele selv.. Er der nogle der kan anbefale nogle pensioner til en rimelig pris???
Mvh
Lucas
Camilla 24/11 2005 21:36
Sv: Ischgl
Glad for at der er nogen der forstår at Østrig og helt klart Ischgl er det fedeste sted! Skal selv derned at være skiinstrultør en hel sæson nu her! :)
- Camilla
Ivan Rafn 14/10 2005 22:54
Har kørt frem og tilbage, selv, et par gange.
Der er intet problem i at køre derned, specielt hvis man kan undgå "myldertiderne" på autobahnen.
Jeg bor på Sjælland, og kører over Gedser - Travemünde. det har den fordel at man, næsten, kommer direkte på autobahnen når man forlader færgen.
Sidst jeg var i Ischgl kørte jeg hjem, til Nordsjælland, på 14 timer inkl. færge og alting.
Hvis du skal bo til rimelig pris, skal du uden for byen, f.eks. i Mathon, eller nogle af de andre småbyer.
Det har den ulempe at du er afhængig af skibus om morgenen og taxa om aftenen (for i skal da på afterski ik'?). Du får heller ikke den (lille) rabat på liftkortet, som man får hvis man bor i byen (husk at på et gæstekort hvor du bor), og heller rabat i svømmehallen.
Det bedste i kan gøre er at enten ringe til turistkontoret inden i tager afsted (de taler engelsk), eller tage ned til turistkontoret når i ankommer. De har værelsesanvisning.
I skal ikke regne med at kunne finde noget billigt hvis i kommer i uge 7, og ikke har bestilt på forhånd.
Ellers rigtig god tur.
Attack 15/10 2005 09:12
Efter flere år i Frankrig valgte vi sidste år at tage tilbage tilbage til Ischgl.
Vi kørte fra Århus kl. 20.30 og var i Ischgl kl. 7.30, altså 11 timer. Og det med flere stop og uden at presse alt for meget med hastighed.
Det er utrolig nemt at køre derned og der er stort set motorvej hele vejen.
Sidst år og i år igen har vi booket direkte igennem ischgl.com. Som Ivan skriver skal du ikke forvente at det er billigt i uge 7, og Ischgl ligger generelt i den dyrere ende mht. til lejligheder.
Og hvad får man så ud af det ? Et godt og sammenhængende område, med et overset off piste område ( Don't tell anyone :o) og som er ret snesikker. Et topmoderne liftsystem. Mulighed for toldfrit indkøb i Samnaun. Afterski i topklasse, som starter oppe i området !!
Vi tager selv derned i uge 2, og forventer / håber på nysne i store mængder .....