Indstilling af skibindinger Salomon Streetraver 10 S711

Rasmus Johannesen 27/02 2007 09:25

Hej
Jeg en er "voksen gut" på ca. 130kg og 187 høj. Jeg kører ikke specielt aggressivt.

Had skal mine bindinger stå på?
På forhånd tak
Rasmus

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Jeppe Bang Hebsgaard 27/02 2007 12:01

Sv: Indstilling af skibindinger Salomon Streetraver 10 S711

Hej
Når du ser på din binding vil du se nogle tal, på dine ski sikkert fra 3, 4 stykker til 11 vil jeg tro, har jeg ret? Du skal så tage din vægt og dele med 10 og så har du det din binding skal stå på, hvis du er en rimelig gennemsnitlig skiløber vel at mærke. Er du meget god så stilller man den højere og lavere hvis man er begynder. Da du vejer 130 kg og din binding højst sandsynligt går til max 11 vil jeg anbefale dig bare at skrue den helt op. Noget man bør være opmærksom på når man kæber ski er at oftest ved vedkommende der sælger dig skiene ikke mere om skiudstyr end du selv gør og kan derfor ikke vejlede dig godt nok. I dit tilfælde har du købt en binding der når den står på max, står 20 kg under din egen vægt. Det er ikke så heldigt. Jeg vil anbefale dig at gå ned i den butik hvor du har købt skiene og brokke dig over dårlig vejledning og kræve at du får en binding der passer til din vægt. Den koster en del mere, men det må butikken jo så bare betale. Du kan evt. tage en ven med, der har lidt tjek på sagerne.
Held og lykke med det.

Arne 27/02 2007 13:11

Hej Rasmus

Kik længere nede på siden.
Indlægget: Indstilling af bindinger af Montana fra 5.2.
Her er der en række svar, som er lærerige på forskellige måder.

v.h. Arne

Dan 01/03 2007 16:41

Hej

Som arne skriver, har emnet omkring korrekt indstillinger af bindinger har været oppe flere gange i foraet, senest: http://www.skisport.dk/forum/25981/
.

> Jeppe Bang Hebsgaard
Jeg ved ikke hvor du har opstøvet den beskrevne metode, men din anførte metoder er så grov en antagelse og generalisering, at denne ingen relevans har, i forhold til korrekt indstilling af skibindingen........

Vægten er en faktor, men man kan på INGEN måder indstille sine bindinger med vægten som den eneste og alt afgørende faktor.... Dette vil medfører forkerte indstillinger og i værste fald skiskader som man kunne have undgået, såfremt man følger den gældende metode og standard på området : AFNOR.
Jeg kan kun også anbefale dig at læse det tidligere indlægget. Der er ingen grund til at sprede en forkert metode, der unødvendigt forøger chancen for skiskader ……………

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen