Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Daniel Schøler 10/02 2011 22:30
Hej.
Jeg er en dreng der skal til østrig og stå på ski i uge 8. Jeg har derfor købt et par Salomon 1080 twintip brugt 1 uge af en ven.
Jeg vil have indstillet skiene perfekt, men kan ikke lige finde ud af det. Jeg vejer ca. 55 kilo og er let øvet, jeg har læst på en hjemmeside ud efter vægt og talent, at de skulle indstilles til ca. 3 til 4.
Mindste grænsen er 4 og maks 12, variere det fra ski til ski efter indstilling eller skal jeg bare sætte dem til 4 både foran og bag ved.
Derfor forstår jeg ikke helt hvad jeg skal indstille dem til. Skiene er 161 lange og jeg er selv 175 ca.
Hvad koster det ca. at få dem indstillet i sportsmaster eller en anden butik der sælger ski. Og Hvad koster det at få dem indstillet i området man står på ski. (Scheffau)
Brian Nielsen 10/02 2011 23:00
Sv: Indstilling af bindinger
Før og fremmest skal du sørge for at bindingerne er indstillet rigtigt iforhold til dine støvler.
Da du kun vejer 55 og er let øvet ville jeg nok stille dem på 4 jeg er selv samme højde men vejer dog 75 kg. Og mine bindinger står på 5,5
Når det er sagt så lav en bindingstest når du står i skiene med støvler på se dette link.
http://www.skisport.dk/artikler/test-dine-skibindinger/
Du skriver bare igen hvis der er mere.
Jens K. 10/02 2011 23:00
Hej
Jeg ved ikke hvad det koster at få dem indstillet af fagfolk, men det er sikkert småpenge. Ihvertfald i forhold hvad det koster at få dem indstillet forkert, det kan nemlig koste et ledbånd eller to.
God tur
Jens
Daniel Schøler 10/02 2011 23:25
Hej, mange tak for svarene.
Jeg har nu indstillet skiene til 4 og ski og støvler er allerede indstillet så de passer sammen, men vil prøve testen i morgen i min have ;)
Kimkurt 11/02 2011 10:12
Hej
Se her: http://skisport.dk/forum/56647/
Det er meget vigtigt at teste sine bindinger ofte da dette også vil afsløre en defekt binding.
Mvh
Kim
Jacob 11/02 2011 21:16
Rigtig god idé også at læse den post jeg havde for et par uger siden.
Mit problem i sin tid var at selve forbindingen ikke stod til min støvlelængde. Så hvis du mener dette er sat korrekt, så ser jeg intet problem i at sætte DIN på omkring 4. Da det er twintip og du måske ønsker at hoppe lidt, så skal de altså sættes lidt op medmindre du vil miste skiene i et lidt forkert sat hop.
Ellers tag forbi fagmænd, på stedet kan de også sagtens hjælpe dig. Koster ikke mere end 50 kroner herhjemme i hvert fald!