Indstilling af bindinger

Nina 21/01 2010 14:22

Hej.

Er der nogen, der ved hvor meget bindinger kan justeres? Jeg skal låne ski af en veninde, som bruger str. 38 og jeg bruger 41 i støvler - er det muligt at regulere dem så meget?

På forhånd tak.

Nina

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Klaus 21/01 2010 14:55

Sv: Indstilling af bindinger

Jeg har svært ved at forestille mig, at det ikke skulle kunne lade sig gøre. Måske det skal gøres i en forretning - afhængig af bindingen.

Søren Hjelholt 22/01 2010 13:19

Som Klaus siger, så tror jeg også godt det kan lade sig gøre.

Det i skal sammenligne er imidlertid ikke støvlestørrelsen, men støvlens længde. Som regel står der et millimeter mål (f.eks. 385) et sted på støvlen i nærheden af sålen. (På mine salomon står det ved hælen). f.eks. behøver en str. 41 fra en producent ikke være meget længere udvendigt end en str. 38 fra en anden, afhængigt af design osv.

Hvis ikke disse mål er for langt fra hinanden, burde det kunne lade sig gøre. Det fleste bindinger kan flyttes nogle cm.

Søren Christensen 22/01 2010 14:09

Det kan også være i er så heldige at de er monteret med "udlejningsbindinger" dvs. de kan justeres til forskellige støvlelængder. ellers tror jeg det kommer til at knibe med tilpasningen. 3 skostørrelser er måske lige i overkanten, men hvem ved. prøv at høre dem ad i en sportsforretning.

Hehe synes det var et sjovt eksempel med støvlelængden 385mm!!! det er satme nogle store støvler. Hehe mine er 344mm og det svarer til en skostørrelse på 46-47, men ja det kan svinge meget fra mærke til mærke.

Søren Hjelholt 22/01 2010 14:40

Det afhænger også meget af bindingerne, f.eks. kører atomic med et bindingssystem der kan justeres til næsten alle støvler.

Har selv tidligere justeret nogle marker bindinger ned fra en størrelse 43 til størrelse 41 uden problemer.

Og ja, du har nok ret i at 385 er en pænt stor støvle :-] nu skulle jeg bare lige bruge et tal (tror mine egne er omkring 325 mm, svarende til en str. 44)

Karl Erik S. Jensen 22/01 2010 17:45

Jeg vil også lige gøre opmærksom på vigtigheden af to ting
Som der står lige ovenfor. Det handler om type af binding. Der nogle Flexbindinger, der kan stilles fra næsten lille til stor, og så er der andre typer, der er en mere fast binding, hvor det hele skal skrues ud af skien og sættes i et andet sted - det er jeg ikke sikker på er nogen god ide!
Så er der lige den med indstillingen efter vægt, alder osv. Det skal man jo også lige huske
VH
Karl Erik

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen