Hvor kan man stå på ski 2020

Jool 30/01 2018 12:01

Har lige tilbragt næsten 4 uger i Østrig, med vintervejr som skifte fra sne til regn, temperaturer op til 10-11 grader, områder der var lukket på grund af lavine farer , områder der var lukket på grund af vandmasser, områder der var lukket så de store snemængder kunne fjernes på grund afsmeldtning, områder som havde superskifører, Sölden hvor jeg tilbragte midtuge 4 og begyndelsen af uge 5 havde superpister, med noget af det bedste sne jeg har kørt på, det som kendetegner de store forhold på hvor det er godt og skidt er højden, alt under 2000 meter er til vandski og waders, over 2000 meter er til ski og vintertøj.
Profetien som blev publiceret for ca 3 år siden vedrørende klimaforandringer i Europa vedr, temperaturstigninger hvor et specielt kapitel omhandlede alpint ski i Østrig efter en temperaturstigning på 1 1/2 grad er ved at blive en realitet, i 2015 opgjorde man det til ca.630 steder hvor man kunne løbe alpin ski ved den angivne stigning siger beregningerne at der vil være ca. 200 steder.
På vej op med gondolen til rettenbach gletscheren kom jeg i snak med en ældre lokal herrer, kikkede på den gletscher som for 10 år siden befandt sig langs piste 30/33 og som var azurblå og som jeg og andre elske at lade skihandsken glide henover, nu befandt kanten sig 100-150 meter højre oppe "klimaforandring" den ældre herrer fortalte mig at de var begyndt at dække partier af gletzheren til med hvidt plastik om sommeren, skræmmende

Kommentarer:
Der er i alt 0 svar i denne forumtråd.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen