Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Hvor i Østrig?

Frank 04/09 2005 10:49

Hej.

Så skal der igen arrangeres skiferie, men vi er dog meget i tvivl, hvorhen turen skal gå i år. Vi er 6 personer i alderen 24-27.
Sikkert er det, at det skal være Østrig. Men vi leder efter et område som kan opfylde følgende kriterier:

- relativt stort område, dvs. over 100 km piste.
- for alle niveauer, dvs. fra begyndere til erfarne skiløbere.
- godt sammenhængende, da vi ikke er i besiddelse af bil, og gerne vil undgå megen transporttid med diverse skibusser.
- udemærket after-ski.
- ikke i den helt dyre ende, st. Anton, Iscghl anser vi for dyre.

Vi har kigget på Bad Gastein, det eneste minus ved dette sted er, at det ikke ser begyndervenligt ud.

Derfor håber vi at der måske er nogle herinde, der kunne komme med nogle gode forslag.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Frank og Co.

Kommentarer:
Der er i alt 11 svar i denne forumtråd.

Frank 08/09 2005 08:21

Sv: Hvor i Østrig?

Hej.

SÅ vil vi bare lige sige tak for alle jeres svar. De indgår alle i overvejelserne.

God skiferie til jer alle.

Frank og Co.

Heino 09/09 2005 12:12

Kan varmt anbefale Sölden. Kanont område lige fra brede boulevarder til stejle pister. Bor man tæt på en af de to hovedlifter, har man skiløb til og fra døren. Der er rigeligt med hyggelige beværtninger i området, og når dagens strabadser er vel overstået, finder man snilt et hyggeligt sted at fyre den af på. Eneste ulempe er at der kun er røde pister ned, men tager man det stille og roligt, kan alle komme ned.

Dwing 20/09 2005 21:32

når vi har udlukket Stanton... Wagrain

ikke rigtig Finn .

Helle 05/09 2005 08:37

Begyndere kan sagtens køre i Bad Gastein, men hvis I vil undgå skibusser skal I holde jer langt væk fra dette område. Området består af 4 delområder og det tager en time at komme med bus fra den ene ende til den anden, og bussen er ofte overfyldt så man skal stå op hele vejen.

Ellers er der et område som Sølden (har godt nok aldrig selv været der).

jesper 05/09 2005 17:13

jeg vil foreslå området omkring wagrain, eller sankt. johan. Begge byer ligger i det store skiområde sport welt amada. Der er omkring 400 km sammenhængende pister. Udover det dækker liftkortet 400-500 km mere blandt andet bad gastain.

Sanne 06/09 2005 00:35

Var selv i Wagrain sidste vinter, og kan varmt anbefale det. I Wagrain er der 350 km sammenhængende pister, og i hele ski amade er der 850 km.. men bus kørsel kan ikke undgåes.
Men Wagrain byder på pister til enhver.

Afterski her er heller ikke værst.... hva jeg husker :-)

Christian 06/09 2005 13:44

Helt sikkert: Saalbach!!!

Perfekt for både begyndere og øvede.

Bor man i byen, er man i gå-afstand til lifterne..

Også findes Østrigs bedste Afterski på Hinterhag Alm... Det SKAL opleves!!!

Håber du/I finder ud af det!

Morten 06/09 2005 16:36

Jeg kan også kun anbefale saalbach. Området er suverænt og indeholder alt hvad et godt skiområde skal have. Synes dog helt klart man bør vælge at indlogere sig i byen hinterglemm, hvorfra man har bedre og lettere adgang til store dele af områdets 250km pister.

Morten

Emil Pank 06/09 2005 23:03

Kan varmt anbefale Sölden. Der er godt nok "kun" 143km piste, men i det er der alt fra dejlige brede blå, til nogle lækkert stejle sorte. Bor man i byen, er man stort altid tæt på en af de to hovedlifter. Dertil skla der så også siges at nattelivet er virkeligt lækkert. gode diskoteker en masse barer, endda også stripklup, til dem der er til det....
Håber det kan bruges

finn 07/09 2005 06:40

1. ischgl
2. saalbach.
3. st. anton
4. wagrain

Jette 07/09 2005 10:48

Jeg vil anbefale dig Saalbach, som jeg synes er uden sammenligning.

Kærligst Jette

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen