Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Anders Frey 26/03 2005 19:41
Hej, vi er nogle gutter om planlægger en skiferie i de sidste uger af april. Men er der nogen der ved hvor i Europa man kan finde (god) sne så sent??
ulla 27/03 2005 13:10
Sv: Hvor er der sne???
Der er stadig masser i Meribel Mottaret, så sent som i forgårs nat faldt der 15 cm. men naturligvis er solen hård (30 o i solen til frokost - herligt, når man sidder dér på terrassen på pisten)
csiszar 27/03 2005 13:59
de steder i alperne som har noget højde eks Tignes, val t hintertux eller sölden burde det være muligt at finde lidt sne men hvis det ikke snart bliver koldere og falder noget (meget) sne ........ er det tvivlsomt om det er noget værd at stå på, det bliver muligvis kun indtil kl 12 lidt i stil med sommerski
Mikkel 27/03 2005 18:14
Hejsa
Er i tignes nu, det ser sgu ikke for godt ud for resten af saesonen, det har ikke vaeret frost i ca 3 uger, og lige nu regner det.
Har hoert at oestrig skulle have faaet rigtig meget sne i aar, jeg ville nok satse pa soelden, men vente til sent med at bestille....
J 27/03 2005 23:59
Ingen sne i Valloire i hvert fald.
Anders 28/03 2005 11:35
Ok Østrig er altså stedet? Hvordan med de nordiske lande, eller er det for varmt og for lavt??
Anders 28/03 2005 11:54
Ps. Har et tilbud på hånden om en MEGET billig hytte i Hovden, men den er ret tvivlsom mht. sne ikk!??! Rejseugerne er forresten 16-17.
Sophie B 28/03 2005 12:03
Jeg er lige hjemkommet fra Val Thorens, og da var det stadigvæk muligt at stå meget på ski. Dvs. jeg tror ikke man skal regne med hele De 3 Dale, da det i selve Val Thorens by og de pister der gik ned til byen hurtigt blev MEGET varmt. Men det var forbløffende fint skiføre ift. varmen, alle lifter var åbne i Val Thorens delen og det er jo fantastisk at sidde i korte ærmer og spise frokost.
Ellers sats på et sted med gletcher (Sölden, Hintertux, Kaprun etc.) og St. Anton har vist også stadigvæk en del sne.
Henrik 28/03 2005 18:40
Med hensyn til de nordiske lande...
Er lige kommet hjem fra Rauland som ligger lidt nord for hovden. I Rauland var pisterne perfekte, og på vores vej derop og hjem kørte vi lige forbi hovden.
Udfra det vi kunne se var det ligeså super forhold der, alt åbent og fint med sne.
Men jeg ved bare ikke hvor hurtigt det går fra nu af med tø vejr. Det går jo nok noget hurtigere end de højt liggende alper.
Jesper 29/03 2005 17:19
Ellers kunne I da prøve Åre i Sverige. Det sku være kæmpe fedt, og der starter sæsonen først i uge 7, og slutter derfor meget sent...
Rasmus - Skisport.dk 06/04 2005 21:38
Hej Anders
Kører til Ischgl i morgen tidlig. Her er der meldt snevejr i weekenden, og sidste år var jeg dernede i uge 16 i meget gode forhold: http://www.skisport.dk/artikler/ischgl/
/Rasmus
IceBunny 08/04 2005 11:51
Stryn : www.strynefjellet.com
Riksgrænsen
Folgefonna
NewZealand hvis du vil rejse langt
Rasmus - Skisport.dk 11/04 2005 10:26
Hej igen
Hjemme efter 3 dage i Ischgl. I går formiddags var der 25-40 cm nysne på bakkerne og det har sneet en hel del de sidste 3 dage, så super sne og pisteforhold i store dele af området.
Temperaturen i går morges var -6 grader på toppen.
God tur
/Rasmus
Mikkel 18/04 2005 18:41
Hej igen
Glem hvad jeg skrev om tignes, her er lige faldet 80-100 cm i weekenden, saa her er helt sikkert sne til omraadet lukker den 8 maj.
Anders 26/04 2005 21:03
Hej igen alle,
vil lige sige tak for de mange svar og de gode råd. Desværre er det hele endt med at vi aldrig kom afsted da vi ikke kunne finde nogen rejseselskaber som arrangerede så sent, og ingen af os havde tid/evner til at arrangere selv :(
men tak igen, håber vi får brug for jeres hjælp til næste år
MVH Anders