Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Morten 15/01 2007 14:47
Hej alle...
Jeg håber at få lidt hjælp fra nogen af alle jer der har forstand på ski...
Jeg har ca. 5-6 uger på ski, er 185 høj og 93 kilo på vægten....
Hvilken ski skal jeg vælge?, det skal være en allround carveski, men i de butikker jeg har været, siger de alle noget forskelligt..øvøvøv.
Håber der er nogen er jer der kan gi en hånd´.
på forhånd tak
Morten
Rasmus Johannesen 17/01 2007 15:18
Sv: Hvilken ski ???
Hejsa.
Prøv evt. at købe via internettet evt. i Tyskalnd eller på Ebay.de
Jeg har faktisk en Crossmax 8 175 cm, jeg købte som jeg overvejer at sælge. Rigtig god ski, men den passer desværre ikke helt til mit behov.
Skriv på mail rasmus@johannesen.net hvis du er interesseret.
Mvh
Rasmus
Claus L 15/01 2007 17:37
Det afhænger af mange ting bl.a.:
1. Hvor god er du og hvad er din generelle fysiske tilstand (kontor-ben eller toptrænet)?
2. Hyggeløb eller race? piste eller offpiste?
3. Max. pris?
Hilsen Claus
Morten 15/01 2007 19:37
Hej Claus...
Tak for din venlighed
1. har været på ski ca 5uger og ja jeg har nok lidt kontorben. Ellers prøver jeg at komme i form ved løb og cykel. Skal afsted i uge 11.
2.jeg er mest til skiløb påpisten, ikke noget vildt, er næsten lige begyndt at løbe parallel. dvs. mest nok hyggeski,men det er da rart med lidt fart.
3.Prisen jaaa jeg havde tænkt mig måske 2000-3000kr.
mvh
Morten
Jesper 15/01 2007 23:58
at ligge sig fast på en pris på omkring 2-3000 kr giver automatisk også sine begrænsninger i skivalget.
De billige ski er nu en gang typisk også skiene til begyndere...
Men hvis du er heldig og falder over nogle modeller fra sidste år eller bare gode tilbud kan du måske finde en ski til den pris der også passer til dit niveau. Ellers vil du nok ryge op i 3500-4000 kr klassen.
Head IXRC 500 eller Head C280 ville være gode bud.
Claus L 16/01 2007 00:46
Der er mange muligheder, men hvis du køber udsalgsski fra sidste sæson nu får du meget for pengene.
Køb ikke skiene for korte med din vægt og højde, mellem 170-175 cm vil jeg mene.
Jeg mener godt du kan finde ok ski med bindinger til under 3000,- på udsalg, f.eks.:
Dynastar Contact SX 8 i 172 cm til 2600 med bindinger.
Fischer RX 6 i 170 cm til 3000 med bindinger
men igen afhængigt af hvad du prioriterer, men lad være med at købe en alt for blød ski når det er til pister og med din vægt.
God fornøjelse
Morten 16/01 2007 14:14
Hej Claus og Jesper....
Det var sgu pænt af jer.
Lige en sidste ting de 4 steder jeg har været, giver mig disse 3 muligeheder som " den perfekte ski til mig:
Nordica suv 8.1 06/07
eller
Dynastar Dynastar Omecarve 8
og til sidst
Salomon cross 8 fra sidste år
Kender i nogen ad disse ski ???
På forhånd mange tak
Morten
Kender i Dem
Jesper 16/01 2007 20:17
Hej igen...
Jeg vil ikke kalde Omecarve 8 for en allround ski - det er en ren pisteski i mine øjne! Men Dynastar laver rigtig gode pisteski - så er et køb værd hvis du vil have noget fart på pisten.
SUV'en er faktisk en rigtig god ski - Nordica har bare ikke "navnet" på skimarkedet endnu så der er ikke mange der kender der ski. (måske de også hænger lidt designmæssigt - men det er jo en smagssag).
Crossmax 8 er også en meget god ski - kender flere der har haft den gennem de seneste år og haft glæde af den.
At du har fået forskellige muligheder hvert sted hænger nok også sammen med at de fleste mærker har en eller flere ski du vil have glæde af.