Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Hvilke Twintip ski skal jeg vælge?

Bonus 30/05 2012 15:27

Hejsa..
Jeg skal nu til at købe mit første par twintip ski.
Jeg er 170cm høj, vejer lidt under 70kg. og vil sige mit niveau er middel.
Jeg kører nok 30% park og 70% pist, hvor jeg på pisten, også ligger og leger med små hop og køre baglæns :) Jeg kører næsten ikke i offpisten.
Jeg har bestemt mig for at købe en sidste års model, da jeg højest kommer på ski 1- 2 uger om året.
Men kan i hjælpe mig lidt? :)

Jeg har tænk mig at købe dem i længden 164-168cm. Ville de passe?
At montere bindingerne lidt bagud for midten, da jeg kører mest pist?
Og kunne disse to modeller være noget?
Völkl Alley 10/11
Armada El Rey 11/12

Håber i kan hjælpe :) TAK

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Michael Alstrup Andersen 06/09 2012 15:03

Sv: Hvilke Twintip ski skal jeg vælge?

Armada El Rey er helt klart en fed ski til både piste og park, også har den en god pris. Tjek evt: http://edgeboardshop.eu/index.php/ski/all-mountain/el-rey.html der er flere muligheder mht. binding, men ring evt :)

Bonus 31/05 2012 18:55

Jeg tror jeg vælger nogle mindre ski. Tror ikke jeg er erfaren nok til den længde alligevel. Slet ikke hvis jeg skal lege på dem :)

Martin Schøber 03/06 2012 22:11

Jeg synes det er nogle fornuftige ski, som du har kigget på. Når du kører så piste, så stor en del af tiden, synes jeg du skal holde for øje at skien skal være forholdsvist stiv, uden alt for meget rocker. Det vil give en bedre performance på pisten og du vil ikke rigtigt miste noget af skiens sjove egenskaber.

Jeg synes helt klart IKKE at du skal vælge en kortere ski. Med din højde, vægt og en twintip ski's egenskaber vil det være en god længde. En twintip ski vil altid føles en smule kortere end almindelige ski og derfor kan du godt vælge en ski, som næsten er lige så høj som dig selv.

Martin

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen