Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Hvilke skibriller til mindre end kr. 500,-???

Jeppets 27/01 2009 16:56

Hej!

Jeg skal have mig et par nye skibriller, som primært skal bruges i snevejr/tåge?

Hvilke skal jeg have fat i? Jeg har intet imod at købe over nettet, hvis det kan gøres billigere ad den vej.

Skal også lige tilføje, at de skal være store nok til at kunne sidde omkring min hjelm :).

Håber I kan hjælpe :)

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Ron 27/01 2009 17:28

Sv: Hvilke skibriller til mindre end kr. 500,-???

hej. hvad med dem her? de er her på siden
http://www.skisport.dk/skishop/restsalg-skitoej/uvex-tomahawk/

Thomas Wilhelmsen 27/01 2009 17:34

... Dem har jeg i hvert fald købt, og de var gode synes jeg. Orange glas er også den bedste "all round farve". God kontrast på sneen, og virkede gode også i snevejr.

Daniel 28/01 2009 10:26

Hvilke goggles har du nu?
Jeg ved ikke om det er ved alle goggles, men på nogle kan du skifte din linse ud. Hvis du kan gøre det kan du købe en linse, som skal er lysere i det end dem du har nu.

Kristoffer Sahl 28/01 2009 11:26

En mulighed kunne også Oakley O-frame.. den koster lig under 500kr.

Søren Hjelholt 03/02 2009 13:13

Det synes jeg ikke. Har kørt med Apinas duoflex, som er gul, og også prøvet quattroflexen, begge i skyet vejr.

Og det falder ud til quattroflexens fordel. Gul giver en naturlig bedre kontrast, men det synes jeg absolut opvejes af de fire lag i linsen, der som jeg skrev tidligere, giver forskellig brydning af lyset, og dermed god kontrast.

Søren Hjelholt 29/01 2009 16:24

Quattroflex er navnet på den linse der sidder i brillen (4 lags linse, giver forskellig brydning = god kontrast)

Alle briller med quattroflex har altså samme linse, resten er et spørgsmål om design og pasform.

Sonny 30/11 2009 17:53

Jeg undskylder jeg bryder ind i tråden, men jeg har selv haft kigget lidt på den quattroflex der.. eller en af duoflexerne.. Men de har så vidt jeg kan se alle gul linse.

Hvordan fungerer de i så fald i solskinsvejr? Hvis der er nogen af jer der har erfaringer med det :)

Tak

Søren Hjelholt 30/11 2009 18:27

Jeg har kørt med duo-flex linserne i solskin, og det kan godt lade sig gøre, men optimalt set er de lidt for lyse så det kan blive anstrængende i længden, men det afhænger også meget af hvor lysfølsomme du har.

Det optimale er at have to set goggles/linser, så man har et med stor lysgennemtrængning til dårligt vejr, og en med mindre lysgennemtrængning til solskin.

Pt. bruger jeg stadig min duo-flex i dårligt vejr, og har så et par andre goggles med ionized (spejl) linse til solskin.

Stig 01/02 2009 11:44

Nu har jeg jo altid fået af vide at ens linse skal være gul hvis den skal give god kontrast når der er overskyet, og de her er bestemt ikke gule..

Giver Quattriflex så en dårligere kontrast i overskyet vejr?

MVH Stig

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen