Hvilke ski skal jeg købe?

Hans 11/01 2010 09:30

Hej. Efter mere end 10 uger på ski ønsker jeg selv at eje et par ski. Har støvler!! Har gode erfaringer med diverse udlejningsski fra Fischer og Atomic og ser fortrinsvis på deres ski. Jeg er 40 år, 190 cm og vjer ca. 90 kg.

Er øvet men ikke en superhaj. Står altovervejende på pister og gene både kort og langsving.

Har tænkt på ski som Fischers RX8 eller de nye Progressor 7+, 8+ elle 9+. Hordan adskiller iøvigt Progressorskiene sig fra Viron serien?

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Joos 14/01 2010 21:13

Sv: Hvilke ski skal jeg købe?

Det er gode bud, progressoren er en rigtig god ski, med ti uger på bagen bør du nok vælge en 8'er eller en 9'er...

Viron serien kender jeg ikke.

Igen vil jeg dog sige overvej Atomic 9.18

Den er SUVERÆN

Carl-johan Munch Jensen 15/01 2010 19:31

Salomon SC race kunne også være en mulighed.
Super fed ski, som skærer de små sving suverænt og samtidig er stabil ved høje hastigheder.

Gorgemuld 17/01 2010 02:57

Salomon SC race er en ski for løbere med ret høj erfaring.
Efter 10 uger på ski er jeg ikke enig i at denne ski er særlig relevant.
En gennemsnitlig skiløber med 10 uger på bagen vil aldrig lære at tæmme denne ski. Og vil formentlig aldrig behærske kanterne..

Skulle man være startet på at carve men often falder tilbage på at skride eller stoppe op når farten kommer lidt op, så ville jeg vælge noget man kunne fortsætte sin udvikling på. som f.eks på et par "K2 Apache Ranger"

Der er tale om et par gode ski som man kan komme ret langt på.
De giver en fin ballance imellem tilgivelse og performance.
Dog er dette måske også i den høje ende af hvad en på 10 uger bør kører på, men nogen er jo hurtigere efter det end andre.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen