Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Søren G.s. 20/12 2010 20:59
hej derude
jeg er en gut der har 8 uger i østrig og i løbet af de sidste tre sæsoner har jeg arbejdet som instruktør på et meget lille skisted i sverige hvor jeg selv har øvet meget teknink og fået meget undervisning og har fået meget ros for mit carving.
jeg skal bestille nye ski og valget står mellem rossignol radical 8sl oversize eller rossignol radical 9sl oversize ti
mit spørgsmål går på hvad jeg skal vælge af de to??? jeg ved ikke om den bliver for hård med titanium men alle indtil videre har rådet mig til at tage med ti.....
inkl. en sælger jeg talte med på en testtur til sølden sidste år... jeg elsker at kører stærkt men kører også med kæresten og hygger engangi mellem og ved ikke helt hvordan den vil funke til det...
kom gerne med jeres råd :)
på forhånd tak søren sømand :)
Morten Friis 25/01 2011 09:20
Sv: hvilke ski
Jeg overvejer også kraftigt Rossignol Radical 9s ti, men måske er det lidt overkill i mit tilfælde?
Jeg har vel i alt en 20 uger på ski og er en ganske habil løber. Jeg må dog indrømme at jeg ikke er noget teknisk vidunder, men har helt ok teknik. Ville 9eren være helt ved siden af?
Jeg tænker at med en krævende ski, vil min teknik også udvikle sig...
I øvrigt hvilken længde ville i anbefale? Jeg er 195cm og 95kg. Den maximale længde er 170cm... Men findes også i 165cm
Michael hvor købte du dine henne og hvad måtte du slippe? Jeg skal afsted i uge 6, så skal nok til at skynde mig...
mvh
Morten
Michael 26/01 2011 07:29
Jeg købte dem på en stor tysk skiudstyrs hjemmeside til 4300 kr. m. fragt(håber det var hint nok:-)). De har den i 175 cm her hvilket lyder som en mere passende længde til dig.
Hilsen Michael
Morten Friis 26/01 2011 08:25
Tak for hjælpen Michael
Jeg må desværre indrømme at det ikke helt er hint nok... Er det conrad eller måske skixpress? Ved slet ikke om det er de store eller om det er nogle man tør købe fra? Hvad kan abefales?
I øvrigt hvor lang tid gik der før du fik dem? Skal afsted næste fredag og lidt i tvivl om jeg kan nå at få dem hjem...
mvh,
Morten
Michael 04/01 2011 21:01
Hej Søren
Du lyder som en skiløber med erfaringen og i særdeleshed teknikken i orden, jeg tror derfor umiddelbart du vil få mest sjov og udfordring ud af 9'eren såfremt kondien også er der samt hvis du kan li' at køre stærkt.
Overordnet set er der tale om to virkelig gode par ski, titaniumpladerne i 9'eren skulle dog eftersigende tilføre en ekstra dimension til køre oplevelsen og være en mere seriøs ski.
Jeg har selv lige fået 9'eren hjem og glæder mig som et lille barn til at prøve dem i uge 5, derefter kan jeg sige om der er noget om snakken:)
Go' skijagt!
Mange hilsner Michael
Haris 04/01 2011 22:12
Fischer RC4 Competition Pro.
Michael 26/01 2011 22:58
Conrad ja:-) Der var ingen problemer, jeg måtte vente på bræddderne i 3 uger fra da jeg bestilte og betalte for dem, men det var også lige inden jul og over nytår så jeg skal ikke kunne sige om de har haft ekstra travlt i den periode. Dog tror jeg næste fredag er lige lovlig tæt.
Jan Truelsen 08/01 2011 00:06
Hej du..
Jeg køre selv på 8s, ikke wc modellen men 8s. Den er jeg enormt glad for, men tror med din erfaring at du en for kedelig. Så hold dig til 9s modellen.
Mvh Jan