Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Hvilke Ski?

Michael 11/12 2006 17:06

Hej Skisport.dk

Jeg er ved at have slidt mine gamle ski godt og grundigt op :) og har nu besluttet mig for at vil have nogle nye, er så kommet frem til at jeg godt kunne tænke mig et par twin tip ski, da jeg som regel kører mere uden for løjperne, men hvor gode er de at køre på inde på løjperne, for vil jo også gerne have nogle man kan bruge lidt all-round...

Har ikke rigtigt noget budget, men de skal ikke være alt for dyre (3000-4000 dkr)

Hvad skal man købe for at få en meget allround ski ?

Og hvor er skidtet billigst? osv.

Mvh. Michael

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Carsten 01/01 2007 20:28

Sv: Hvilke Ski?

Hej.

Ja en all-mountain er svaret - Som en skriver er Atomic M 9 - 11 nogle gode bud. De er bare dyre.

Fischer laver nogle fremragende all-mountain - serien hedder AMC.

Jeg har tilfældigvis 2 spritnye med bindinger til go´pris - i lgd. 164 cm og 170 cm. Her får du 70% pisteski og 30% off.pisteski - til halv pris i forhold til forretningerne. Du kan tjekke dem på www.fischer-ski.com - her kan du også se - hvilke modeller der passer til dine ski-færdigheder.

Jakob 18/12 2006 21:40

Hej jeg købte selv et par super lækre (atomic metron 9) ski i år som er en super fed ski at stå på, både på og uden for pisten. og man kan finde den som en sidste års model mange steder jeg ville anbefalde men der er også mange andre steder
mvh jakob

Esben Lund-pedersen 02/01 2007 18:44

Hej Michael.

Når du siger twin tip ski til hele bjerget, er det en væsentlig faktor, hvor meget tid du tilbringer udenfor pisten. Hvis du er helt vild med powder, er det en god ide med en ski specifik designet til det dybe, bløde powder. Det vil oftest være en forholdsvis bred ski med en blød skovl og hæl (K2 Seth Visious, Dynastar Big Trouble, Rossignol Scratch BC) En anden fremgangsmåde er en lidt stivere, smallere ski, der til gengæld skal være længere end førnævnte, blødere ski. Det kunne være K2 Public Enemy, Salomon Teneighty Thruster eller Rossignol Scratch. Grunden til at den stive ski skal være lidt længere, er pga. at flydeevnen i powder også afhænger lidt af arealet af skiens underflade. Hvis man er vandt til at køre i powder, kan man sagtens styre de stive ski. For en begynder, kan det være en stor hjælp med den bløde skovl, og mange vil helt klart anbefale den ski, der er spesifik designet til powder. Det er et spørgsmål om smag. Personligt er jeg glad for den lidt stivere, længere ski.

Hvis du også nyder at køre på pisten en gang i mellem, er der ingen vej uden om den stive, smalle ski. Den bløde, brede ski vil være meget levende selv ved lavere hastigheder på den hårde sne på pisten.

Hvis du også kan lide at tage en tur i parken og tage nogle kickers, er en lang, stiv ski lettere at sætte af med og lande på. En blød, kort ski er svær at redde, hvis man lander ude af balance, og det kan i værste tilfælde resultere i en brækket ski og en sur travetur ned til skishoppen.

Jeg købte mig et par K2 Public Enemy sidste år, som er en meget stiv ski. Jeg købte den i længden 179 cm, hvilket er lidt i underkanten til mine 187 cm. Jeg er dog meget begejstret for dens evne til at klare hele bjerget. Især er jeg glad for dens stabilitet ved høje hastigheder. Den kommer selvfølgelig slet ikke op på siden af racecarvers, men de er også designet kun til pistekørsel.

Det var bare noget af min viden og nogle af mine erfaringer.

Mvh. Esben.

Advan Kasumovic 30/01 2009 11:17

Jeg købte fischer ski ctx 600,som er meget blød og ikke så hurtig.Er det rigtig?

Søren Kofoed 30/01 2009 15:14

Hej Michael.

Hvorfor vil du gerne have TT-ski. TT-ski er kun en fordel hvis du ønsker at køre baglæns!!!
Jeg mener istedet at du skal gå efter en god allround ski.
Atomic Metron som bliver nævnet er et ganske godt byd, men der er også rigtig mange andre mulighed.
Rossignol Bandit serie er super gode allround ski, de er dog ofte ret dyre.
Atomic Sweet serie er også ganske gode (dog ikke samme kvalitet som rossignol, PERSONLIG HOLDNING) men priserne er generelt også lidt lavere.
Fischer laver både RX serie og AMG serie som har klaret sig godt i flere test, jeg har dog aldrig selv kørt på dem, så kender ikke så meget til dem.
Men gå ned i din lokale SKIBUTIK (SURF & SKI, 540 Shop, Frostgun eller lign. special forretning) og spørg dem til råds.

Hvis det har nogen interesse har jeg selv et par helt nye (stadigvæk i plast) Atomic Sweet Daddy fra sidste år til salg med tilhørende bindinger. Dem kan du købe for bare 2000 kr, hvilket er langt under halv pris. Jeg kan kontakts på 61672744 eller mail hvis det har nogen interesse.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen