Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Matti 19/10 2005 14:25

Jeg skal engang næste vinter til Hovden i Norge i uge 2. Da jeg kun har prøvet to andre steder, er jeg meget i tvivl om hvordan stedet er.

- Hvordan er det snemæssigt, så tidligt på året?
- Er lifterne og pisterne gode?

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

mlangdahl 20/10 2005 21:19

Sv: Hovden!

Vi var sidste nytår i hovden. og det var en blandet fornøjelse, området er ikke særlig stort og det bliver ikke bedre når alle de sorte og nogle af de røde er lukkede, vejret var ikke skide godt, men det er jo noget af det vi ikke kan styre så godt, det regnede og temp. var nok lige omkring fryse punktet det meste af tiden

Jane 19/10 2005 16:42

Vi var i Hovden 2 gange i 2005.
Uge 53 samt uge 9. Der var ca. 50 cm. sne i uge 53 og 120 cm. sne i uge 9. Uge 53 havde vi ned til minus 8 grader og uge 9 havde vi ned til minus 30 grader men tilgengæld fuld sol i en hel uge.
I uge 53 var to af lifterne lukkede pga. regn.
Vi boede i Hovden Hyttepark og Hovden appartments. Begge gode steder. Det er en meget lille by, ikke så meget at komme efter.
Skicentret er ok. I hverfald for nybegyndere, og for børn.
Vi benyttede skiskolen ved Skibua, det var alle pengene værd. Gode kompetende skilærer.

Pistene er godt præparerede. Lifterne er ok. Der er også aftenkøring. Dejligt indested på centret hvor man kan spise sin medbragte mad eller købe noget.

Du skal være forberedt på at dagene er korte. Det er mørkt indtil kl. 9.00 og igen fra ca. 16.00 Lifterne lukker 15.30.

Men Hovden er et dejlig sted. Der er noget for enhver. Der er også badeland og skøjtebane m.m.

Håber du kan bruge svaret. - ellers skriv igen!!

Matti 19/10 2005 20:24

Tusind tak for svaret!!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen