Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Hjelmkamera

Patrick Jensen 28/10 2010 18:25

Hej alle

Jeg har sku overvejet lidt at få anskaffet mig et hjelmkamera så man kan lave nogle vilde videoer og sådan. jeg har skam også fundet et som der ville være godt meeen det er en side fra USA. så nu er mit store spørgsmål er der nogle af jer gutter/gutinder der kender mærket og ved om man kan få det i DK for ellers skal man jo betale told og alt muligt shit :P

Der er tale om følgende produkt: http://www.goprocamera.com/products/helmet-hero-wide-camera.php

MVH

Patrick

Kommentarer:
Der er i alt 22 svar i denne forumtråd.

Kristoffer Pilgaard 05/12 2010 18:26

Sv: Hjelmkamera

http://www.youtube.com/watch?v=vhHBr7bjyVA

Tjek den ud! Er helt sikkert solgt!!

Anna 14/11 2010 16:57

@Kim. Takker, jeg skal nok give lidt kommentarer på kameraet når vi har haft første skitur her i uge 47 ;-) Forhåbentligvis er vejret med os så vi kan få skudt lidt sjove billeder.

Jeg kan i øvrigt varmt anbefale ActionVideo.dk - de leverede hurtigt, billigt og havde vedlagt links til opdatering, gode råd + svarede lynhurtigt på et par spørgsmål efter modtagelse af kameraet. De har tydeligvis stor erfaring med produktet...

Steen Larsen 14/11 2010 19:49

Hejsa

Jeg har selv det GoPro kamera og det er bestemt alle pengene værd. Der er en masse indstillinger både mht hvilket format du vil optage i, men også blænde osv.

Du kan også vælge stillbilleder med et interval du selv vælger, det kan der også komme en sjov film ud af.

Så kan kun anbefale det - er det godt nok til Mythbusters, Zulu djævleræs osv - så er det også godt nok for mig :-D

Jasenko 28/10 2010 19:01

Hej. Kender intet til det kamera du har linket til og har ikke læst om det.

Men jeg har kun gode erfaringer med dette kamera http://www.dustinhome.dk/pd_5010367756.aspx

Dog så er dette den nye udgave i 1080 hd det jeg har er kun 720. Men rigtig fine billeder altså.

Det var bare hvis ikke det skulle være det du linker til. God jagt.

Patrick Jensen 08/11 2010 09:15

Jeg tror lige jeg vil prøve at tage et kik på den udsendelse du linkefr til :) mange tak

Kimkurt 28/10 2010 21:29

Hej Patrick.

GoPro hjelm kameraet har jeg ikke selv prøvet, men har kun hørt godt om det, og det er helt sikkert at finde på min ønskeliste til jul.

Kameraet kan købes på www.actionvideo.dk til ca. 3100 kr. for "ski-pakken" men hvis du er medlem i en skiklub under Dansk skiforbund kan du få ca. 300 kr. i rabat, hvilket er prisen på et års medlemskab i de fleste danske klubber.

Med venlig hilsen
Kim

Kimkurt 28/10 2010 21:38

Som bonus info kan jeg fortælle at det er GoPro kamerarer de bruger, på bilerne, i Zulu Djævleræs.

Med venlig hilsen
Kim

Jasenko 29/10 2010 01:33

Undsyld jeg blander mig, men de kamara de har på deres hjelme i zulu djævleræs er lige netop det counter hd vholdr kamara jeg linker til længere oppe. Om der så sidder noget i bilen/ på bilen som er det GoPro skal jeg ikke gøre mig klog på. Men de ligger så inden for 1000 kr forskel.

Patrick Jensen 29/10 2010 10:37

Mange tak for jeres svar. nej det behøver ikke nødvendighvis at være lige det kamera jeg har linket til det var bare mit bedste bud. Men hvis man bestiller kameraet fra det link jeg sendte koster det omkring 800 mener jeg det var. og så kommer der told oven i. men kan tolden virkelig være 2200 oveni eller ville det være billigere at bestille det derfra?

Patrick Jensen 29/10 2010 10:47

Jeg har faktisk fundet følgende på actioncamera.dk

http://www.actioncamera.dk/product.asp?product=12
http://www.actioncamera.dk/product.asp?product=21

Så er det 1200 med et vandtæt holder ting :P
Er det noget værd? hvis i kender det?

Peter Halgadal 29/10 2010 10:49

Jeg har ikke selv prøvet og bruge go pro hd.
Men skydiver og der bruger mange af videospringerne nemlig go pro hd. og det er en super kvalitet den har. kan filme i hd har god vidvinkel, og så er den dejlig lille.
De film jeg selv har set af mig optaget med go pro har været gode, og alle de andre videoer jeg har set har også bare været super kvalitet.

Så jeg kan hun anbefale det

Patrick Jensen 29/10 2010 11:46

Ok. jeg kikker lidt forskelligt og skal også lige finde ud af noget med told osv så jeg ikke bliver overrasket hvis jeg får en bon på x antal mange kroner :P

Anna 08/11 2010 15:48

Fed tråd ;-) Det hjalp mig godt videre i min egen research.

Jeg har netop bestilt et GoPro Hero HD kamera i dag fra actionvideo.dk : Jeg håber jeg når at få fat i det inden efterårsturen til Tux d. 23/11 ;-)

/Anna

Frederik 29/10 2010 12:04

Nu er det kamera du linker til i toppen jo udgaven før GoPro HD som man kan købe på actionvideo.dk eller en af de mange andre sider der sælger det i dk (freeride.dk, hjelmkamera.dk, cyclingpower.dk etc.) og dermed er det også MEGET dårligere kvalitet! HD kameraerne kan sjovt nok optage i fuld HD (1960 x 1080) eller 1280x960 eller 1280 x 720 med super vidvinkel (170 grader) og i 50-60 fps (folk er lidt uenige om det er 50 eller 60 fps) hvilket er det eneste rigtige hvis du vil have slowmotion i god kvali.

GoPro Hero HD er vel nok det bedste, rimeligt billige, action kamera du kan få på markedet lige pt! Det eneste der kan matche den på specs, er nok Contours HD, men den har, ifølge langt de fleste tests, en lidt dårligere farvegengivelse og desuden følger der ikke et vandtæt kamerahus med som på GoPro (GoPro's kamerahus er vandtæt ned til omkring 60 m. så det kan også bruges til dykning etc.). Fordelen ved Contour HD er at det er lidt mindre og at det er formet lidt smartere (det er ikke en kasse ;)). Derusover er prisen ca. det samme for de to modeller både i USA og her i Danmark (det kan ikke betale sig at bestille fra Amerika ;)).

Når det er sagt kan det godt være at et billigere kamera kan tilfredsstille dine behov tilstrækkeligt, jeg synes bare su bør vide at GoPro Hero HD og Contour HD er en helt anden kvalitet end tilsvarende kameraer på markedet.

Patrick Jensen 29/10 2010 12:38

JA ok altså jeg skal ikke kunne optage i HD det er der ikke behov for. derfor linkede jeg også til et andet kamera som er lige over dit indlæg. Det er første gang jeg skal investere i et kamera så man skal næsten bare kunne se hvad der sker så det behøver langt fra at være hd :D

Frederik 29/10 2010 13:32

ok

Jasenko 29/10 2010 17:56

Min erfaring er bare at hvis man går lidt ned i pris i forhold til counter hd så er det enormt meget ringere billede og kvalitet man får, så det slet ikke kan opveje pengene.

Ser så mange der invistere mellem 800 og 1500 i diverse kamera som optager dårligere end diverse nye mobiltelefoner eller digitalkamare altså.

Så derfor skal man op i de der 2500 og så får man altså rigtig fin kvali.
Jeg køre som sagt med sådan et countre dog det lille 720p 1024 mens det nye køre 1080p og 1920 opløsning. Hvis det har interesse kan jeg nok finde et lille klip så du kan se kvali.

Dog kan man hoppe op i en POV til 4500.- og så det kram. mvh

Patrick Jensen 30/10 2010 01:05

Ja kunne godt forestille mig at kvaliteten falder enormt hurtigt i forhold til pris. men det jeg skal bruge er som sagt bare et kamera der kan meget lidt da jeg er langt fra pro :P

Sebastian 31/10 2010 12:49

Jeg har set et review af det på YouTube og hørte kun positivt, desværre kan jeg ikke huske hvad filmen hed, men det blev testen på ski. :)

Kimkurt 09/11 2010 21:39

@anna
Jeg tror du har gjort et godt køb.
Vi glæder os til en anmeldelse her på siden når du har været i Østrig, og måske se en lille film.
God tur.

Mvh
Kim

Søren 01/12 2010 17:42

Jeg kan kun tale godt for GoPro Hero HD.

Her er kombinationen mellem pris og kvalitet nok den bedste på markedet. Adskillige tests bekræfter dette.

Jo man kan måske godt få bedre alternativer, men slet ikke til den pris..

Det er godt nok en salgsvideo, men jeg var solgt da jeg havde set den! ! ! Tjek den ud:

http://www.youtube.com/watch?v=yo3M6EB8kmk

Pilano 01/11 2010 23:01

Har haft lånt et GoPro Helmet hero Wide hos min cykelhandler til en tur i skoven. Fantastisk kvalitet - og er nu selv på jagt efter den gode pris.

Du kan overveje at købe dit kamera i USA gennem shopusa.com, så er alle afgifter, momser etc. betalt inden det kommer til DK.

Se evt.: (Link fjernet, da det ikke længere virkede)

Ellers

På www.amazon.co.uk fandt jeg Helmet hero Wide udgaven til omkring 1300,- kr.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen