Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

hjelm og rygskjold

Heidi Elsberg 09/05 2008 18:52

Hvor mange gange skal det nå at gå galt før folk åbner øjnene op!!
Jeg var på et 2 måneders ophold i Val d isere, med SkiAkademiet for at træne til ski instruktør eksamen og blive bedre på ski. Jeg skulle ud og træne en hel almindelig dag og styrtede, jeg røg på inderski og slog 2 koldbøtter og landede direkte ned på højre side af nakken. Bum den var brækket. Jeg havde præcis den dag fravalgt både hjelm og rygskjold, alt i alt fordi det var 10 grader udenfor og solen stod højt på himlen= møg varmt!!
For alt i verden brug beskyttelsesudstyr, du ved ikke hvornår det går galt!!
Jeg er heldigvis sluppet med skrækken og kan prise mig lykkelig over at være ved mine fulde fem den dag i dag. Det kunne være gået helt galt.
Tænk dig om en ekstra gang inden du begiver dig ud på pisten og giver den gazz, det gælder både erfarne og nybegyndere.

Hilsen Heidi
Heidi

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Nikolaj Vejlemand 10/05 2008 11:36

Sv: hjelm og rygskjold

På www.zandona.net kan man købe nogle af de absolut bedste rygskjolde. Ellers fås de hos Snowfun i Roskilde. (Industrivej 1E - 4000 Roskilde, Sjælland).

Kasper Pedersen 13/05 2008 00:05

Er helt enig.. Alle bør køre med hjelm, og giver man gas bør man også bruge rygskjold. Jeg er sgu glad for mit Komperdell - det er pengene værd folkens.. Og til forældre: køb/lej nu for helvede en hjelm der passer til barnets hoved. Jeg synes jeg ser så tit at den hjelm sidder mere på halsen end på hovedet!

Forresten: Det er vel muligt at brække nakken trods rygskjold og hjelm ikke?

Mathias 13/05 2008 19:28

Selvf. kan man det :)

Det gælder bare om at være uheldig nok. Den eneste måde jeg skulle mene det ville være umuligt at brække nakken, er ved at leve i en stor luftboble :P

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen