Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Adam Linnemann 29/11 2009 23:19
Hej allesammen.
Jeg er en fyr på 17 år, jeg har stået på ski i 13 år, så vil vove at kalde mig selv øvet. Jeg har altid lejet ski, da jeg ikke så nogen grund til at skulle skifte dem ud efter et år - fordi jeg voksede meget.
Nu står jeg og skal afsted 21 dage næste år, og min skileje vil løbe op over 3000 kr. Jeg har derfor besluttet mig for at erhverve mig et par ski + støvler.
Jeg har altid stået på carving-ski, det har forhindret mig en del i af gi' den gas i parken. Jeg plejer at stå en smule off-piste, men hovedsaligt på pisten. Jeg vil gerne have mulighed for at slå mig løs i parken - rails, spins etc., men vil ikke være "bundet" til at skulle stå der alle dage. Jeg ønsker stadigvæk at kunne løbe både på pisten og offpiste. Jeg har kigget lidt på twintip ski - da det umiddelbart lyder som en god løsning, men det er vist ikke så simpelt som man kunne have håbet. Jeg har hørt at de kan blive lidt ustabile ved høje hastigheder.
Så mit spørgsmål er: Findes der en ski, der duer til det hele, eller er det helt umuligt?
(Jeg har selv kigget på Salomon Threat, Rossignol S1 Park, Line Blend og Line Mastermind).
Har jeg ramt helt ved siden af? Er der nogen der har stået over for det samme problem, som kan hjælpe mig?
Jonathan Dam 03/12 2009 19:40
Sv: Hjælp til valg af (twintip) ski
Hvor købte du dine ski osv. henne? Skal selv have nogle twintips og støvler, og mit budget ligger deromkring de 4000, men har haft lidt svært ved at finde alt til den pris.
Adam Linnemann 04/12 2009 10:37
Jeg købte mine støvler i Gumpel & Co. i Rungsted Havn, til 2000,-
Og et par Rossignol S2 Park + bindingerne til 319 Euro.. (hos www.sport-conrad.com)
Mangler dog skistave, men det burde være det mindste af det :)
Patrick Hansen 30/11 2009 00:31
Jeg stod i nogenlunde samme situation, skal dog bare afsted på sæson. Har heller aldrig haft mine egne ski før, så jeg har måtte læne mig meget op af andres meninger og holdninger. jeg endte med at eje et par Rossignol S4 park ski. Jeg har ikke brugt dem endnu, så kan ikke give dig noget ordenligt feedback og ved egentlig ikke om du kan bruge mit indlæg, men du får det alligevel xD
Adam Linnemann 30/11 2009 01:23
Jeg er sådan set også ved, at være fastsat på, at købe Rossignol S2 Park.
Hvad med længde? er der forskel på twintip og "normale" ski, hvad det angår?
Jeg er selv 186 - men Rossignol'erne fås i hhv. 170 og 180? Plejer man ikke, at sige 10 cm?
Michael Alstrup Andersen 30/11 2009 08:11
Mht. til Twintips længde, skal du lige huske at fordi en sådan ski har tip i begge ender, altså er den flade af skien du kører på ikke den samme som selve længden på skien. Tag du bare en ski på 180 cm.
Anders Hansen 30/11 2009 10:07
Jeg købte et par k2 silencer sidste år. De fungerer fint, både på pisten, i parken og offpiste.
Adam Linnemann 01/12 2009 11:21
Jeg har nu købt et par Rossignol S2 Park Howell 09/10 (180cm) m. Marker 12.0 09/10 bindinger.
Fik thermofittet et par Nordica Supercharge Ignite støvler i går.
Jeg fik det hele for lige under 4500,- kr. - så jeg regner med at jeg er godt kørende fra d. 18/12 af :)
Tak for jeres respons alle sammen :)