Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jskovby 14/01 2008 19:28
Hejderude.
Jeg har efter 17 år på ski besluttet at tage udfordringen op med snowboard.
Dertil har jeg følgende spørgsmål:
- Hvor langt skal mit board være (jeg er ca. 195cm)
- Hvilke bindinger skal jeg vælge. Normale eller Flow?
- Hvad skal jeg søge efter - hvad skal jeg holde mig fra?
- Kan det betale sig at købe udstyret (board, bindinger osv) på skisportstedet ( jeg skal nemlig afsted igen her i uge 8) eller er det billigere her hjemme eller på nettet?
- Og i så fald hvornenne?
- Og sammme spørgsmål ang tøj?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig ?
Mvh
JSkovby
Jskovby 16/01 2008 19:58
Sv: Hjælp til Snowboard!!
Jeg bruger str 46...
Jeg har lige været inde i bobby's boardshop, og der anbefalde de mig at købe et Burton King Wide der var 163cm med custom bindinger og burton boots til 5k.. hvad siger i til det? bliver jeg taget grundigt i numsen eller er det en god handel
Jesper 16/01 2008 20:18
Altså 46 i boots hvis det passer skal du nok op i xl bindings... mener jeg uden at være sikker...
Har lige været inden på burtons webside kan ikke finde King Wide men så på alm King men med vægten på mellem 90-95 skal du nok vælge king 167 men smut ind på burton.com og lur under boards du kan samlignen et par stykker...
Jskovby 16/01 2008 20:27
Altså jeg bruger 45-46 i normale sko, så går ud fra at det er det samme i boots. but what do i know... Så har det nok "bare" King jeg har fået kigget på.. men derinde står der jo også at der er "Wide" under beskrivelsen...
Forresten... Ved du om det stadig er muligt at skaffe det der limted Sims Jenna board? :D
Jesper 16/01 2008 20:37
ja det gør der også min fejl...
det her el hva
http://www.snow-fr.com/forum/index.php?showtopic=374
Jskovby 16/01 2008 20:49
Det var ikke det jeg tænkte på, det ejg tænkte på er både jenna jameson og briana banks på mener jeg det er og så er det hvidt... men det er pgså nice det der, kan det købet og hvis ja hvor? :D og dertil- kender du en god side at købe boards?
Jesper 16/01 2008 20:56
må sku melde pas på om man kan få fat i dem...
http://www.keeponriding.de/
http://www.powderforce.com den her har jeg selv brugt og var ingen probs
Jskovby 16/01 2008 20:59
Hmm jeg ved ikke om det er mig der er en hat, men jeg kan ikke finde nogle af de Burton boards på de sider? kender du en hp der sælger dem billigt? ;)
Jesper 16/01 2008 21:17
hold da kæft mand min fejl bare fordi dem jeg bruger og har ikke burton...
http://www.surftools.de mener der burton på denne
men hvorfor vil du habe burton
Jesper 16/01 2008 21:18
skulle så stå have burton
Jskovby 16/01 2008 21:44
Burton er det eneste jeg kender, og ved bare at det er kvalitet. Men hvis du kan nævne noget andet godt er jeg lutter øre :P
Jesper 16/01 2008 22:03
prøv flow, rome, ride der sku mange har selv flow og det fandeme det bedste jeg har haft har tidliger haft to burton bord
Jesper 14/01 2008 20:41
Hey
Vi skal bruge din vægt før vi kan hjlæpe dig vægten er det vigtigste...
Hvad køre du off pist, park el hvad??? Hvor mange gange har du stået på board... og hvor mange gange kommer du afsted på en sæson???
Tøj er ikke så svært der skal være god plads til at bevæge sig i så mit gæt er at du skal hoppe i xl baggy fit...
Jskovby 14/01 2008 20:44
Min vægt er 90-95kg og jeg har stået på board 3-4 gange og har haft 4 timers privat undervisning.
Jeg er afsted mindst 2-3 uger om året. Lige nu er jeg jo rookie, og står derfor bare mest piste, men vil med tiden gerne kunne lidt af det hele.
Jesper 14/01 2008 21:17
Så ville jeg klart købe det der nede el via nettet har jeg gjort...
Jeg har et flow Quantum board plus deres NXT AT bindings et super lækker setup er for det meste i parken... men husk det er 10% board og 90% riders.
så om der står det er beregnet til park kan man sagtens køre på pist med det også... men board størelse skal du op i 159...
men så har du også kæmpe boots ikke...
mvh Jesper