Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Hjælp til nye ski. - Besvar indlæg

Udfyld felterne i formularen nedenfor for at besvare indlægget på Skisport forummet.

Navn:
Email:
Gentag email:

Du modtager en e-mail fra os, i den findes et link du skal klikke på før dit indlæg kan ses.

jeg ønsker ikke at modtage mails når der skrives i denne tråd
send en mail når der svares på mit indlæg (du modtager mail ved det første svar)
send en mail når der skrives i denne tråd (du modtager mail ved alle svar)
Flemming Lemche skrev:
Hejsa

Jeg er endnu en stakkels person som har brug for nogle råd til hvilke ski jeg skal teste/købe.

Jeg skal på ski for 4 gang her i uge 7 og har i den forbindelse tænkt mig at prøve nogle ski af som passer til det niveau som jeg er på nu.

Sidste år testede jeg 2 par ski af men fik ikke resultat ud af det som jeg havde regnet med.
Første prøvede jeg et par "Fischer RX3 Fire" af som egentlig havde et godt greb og var nemme at dreje på. De begyndte dog ofte at klapre ude i spidsen og virkeder for bløde til min kørsel. De havde også tendens til at miste fart hurtigt på lige strækninger.

Jeg fik dem byttet til et par "Nordica Speedmachine mach 3" som til gengæld var for tunge og hårde. Måske en ski over mit niveau - kan jeg ikke helt vurderer.

Jeg mener selv at jeg er det man kalder øvedet stadiet og har brug for en ski som jeg kan udfordre mig selv på og blive en bedre skiløber.
Skien skal primært være en pisteski med et godt kantgreb så den også kan stå fast på pister med is.

Jeg kører mest på rød eller blå i Østrig, men er også begyndt på sort med succes, uden at det er blevet alt for vildt.

Jeg er 175 cm høj og vejer 65 kg så vi er vel oppe på en ski på mellem 165-170.

Håber i har nogle ideer til hvad jeg skal teste/købe.
Har kigget lidt på:
Fischer Progressor 8+
Fischer Progressor 7+
Head ICON TT 20.0
K2 apache Raider

...Men jeg har ingen ide om det er det rigtige at se på.

Håber i kan hjælpe mig.
/Flemming
Emne:
Tekst:

Når du trykker "Opret indlæg" bliver der sendt en e-mail til dig. I denne skal du klikke linket, så kan dit indlæg ses på siden. Dit indlæg er altså først online, når du har aktiveret det.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen