Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Oliver 20/02 2013 09:23
Goddag Skisport!
Jeg er på udkig efter et board! Jeg har stået på snowboard i godt 7 til 8 sæsoner nu, så synes det er på tide at anskaffe mit eget board!
Jeg kører næsten ikke park, så det skal være til pist og pulver!
Et all-around board er selvfølgelig fint!
Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og vil gerne have et burton bræt!
Har fundet denne side, men ved ikke hvad jeg skal kigge efter?
Er 184 og vejer omkring 70-75kg!
http://www.snowshop.de/navi.php?k=2&hf=1&Sortierung=11&af=100 -> er der nogle af disse snowboards, som i ville kunne anbefale mig?
Har ikke alt for mange penge, så et board imellem 2-2,5k ville være super!
Håber at i kan hjælpe mig!
Mvh Oliver A. Holm
Mads 28/02 2013 11:36
Sv: Hjælp til køb af snowboard!
Denne hjemmeside er virkelig god, når du skal finde et nyt snowboard http://thegoodride.com/ . Som en anden også sagde, så har junkyards vilde tilbud i øjeblikket, så der vil jeg klart forslå at kigge.
Hvis du leder efter et godt all-around board, vil jeg anbefale mærket Gnu og modellen "Riders Choice". Det board har fået ekstremt gode anmeldelser og det stort set umuligt at finde noget negativt om det.
Oliver 02/03 2013 18:12
http://www.junkyard.dk/Product.aspx?ProductId=38060&ProductDetailId=267535
Hvad siger i til denne pakke?
Snowboard-pakke "155 - Playback + Sonic XL"
Ved dog ikke om 155 bliver for kort? - Jeg er ca. 183/4 høj?
Har stået på 160-158 sidst jeg var på ferie, men ved i noget omkring højde og længde?
og tak for alle de gode svar!
Mvh Oliver A. Holm
Oliver 02/03 2013 18:28
Har også kigget på dette board, dog ikke en pakke - men størrelse 59.
Er dog i tvivl om det kun er til park og ikke all-around?
Oliver 02/03 2013 18:28
^
http://www.junkyard.dk/Product.aspx?ProductId=27233&ProductDetailId=183548
Jacob 02/03 2013 19:36
Skulle være et meget godt allround board, dog har jeg ikke selv kørt det. Med din vægt vil jeg nok gå ned i størrelse 157 cm.
De har også DC Devun Pro 157, har den i 162, et board til piste/powder, kan kun anbefale det, et board af høj kval, med en meget hurtig sål. Køb et par
Union Force til den, så er du godt kørende.
Oliver 02/03 2013 22:24
Så med en vægt mellem 75-80 og en højde på 183/4(vokser stadig lidt) - så er 157 fint?
Jacob 02/03 2013 23:40
DC Devun pro i 157' det er et ret stift board, Ride Dh kan du gå op i 159' , springet for DC Devun pro er fra 157 til 162' vil vælge. den i 157 udgaven. Begge boards er kval, Ride DH er med camber, DC er mere flat, godt i offpisten, men også høj topspeed på pisten.
Oliver 02/03 2013 23:47
Så Ride DH er også fint til offpist og normal pist?
Jeg står slet ikke i park, så måske det andet er bedre?
Jacob 03/03 2013 00:14
Ride DH kan du sagtens køre offpiste med, DC Devun er bare bedre egnet til det, da den er flat i bunden , giver mere løft ud af sneen.
Kan kun anbefale den, det er virkelig et godt board og prisen er yderst rimelig, fremstillet i Østrig af GST, top kval.
Oliver 03/03 2013 00:20
Okay cool, jeg må lige overveje det!
Har lige fundet dette board på nettet: Atomic Banger. http://www.snowboard-review.com/snowboard_reviews/review/banger1/
Kender intet til mærket, med anmeldelsen af boardet lyder rigtig godt! specielt til det jeg gerne vil have, altså pist og offpist! Kender du/i noget til dette mærke?
Og mange tak for den gode hjælp Jacob!
Oliver 03/03 2013 10:02
Tror det bliver et DC Devun (Walsh?) Pro 157 board, med et sæt Ride Revolt bindinger!
Har fundet 2 sider med boardet, det ene hedder dog 'Walsh' - betyder det noget?
Jacob 03/03 2013 12:45
Det er den rigtige model, de sælger, slå til nu, det er meget billigt for et board af den kvalitet.
Oliver 03/03 2013 12:54
Yes det blev et DC Devun Walsh Pro board og et sæt K2 bindinger, (fik det hele til 2,8k)
Mange tak for hjælpen folk!
Mvh Oliver A. Holm
Kvl 20/02 2013 15:31
Hej,
Hvorfor skal det være Burton frem for andet mærke?
Har du EST/Reflex bindinger; halvdelen af viste boards er med EST kanaler?
Og har du tjekket Burtons egen siden; de har uden tvivl en beskrivelse til hvert board, og hvad de er beregnet til. Der står også hvilken størrelse der vil passe til din vægt.
vh K
Brian Feldskov 20/02 2013 15:54
For et par tusinde får du ikke meget Burton for pengene, mener de fleste billige Burtons er bløde jibboards, altså ikke så oplagte pisteracer. Som kvl også skriver, så er de også ret nedern at få bindinger til pga deres inserts, og Burton bindinger er imo ikke noget værd før man kommer op i et par tusinde, f.eks. Frestyle bindingerne sucks:). Men SKAL det være Burton, ville jeg personligt spare noget mere op og købe deres endnu dyrere grej, eller endnu bedre; et andet mærke:-). PS kan ikke få dit link til at virke.
Oliver 20/02 2013 16:50
Jo det må vel godt være noget andet end burton?
Jeg har ingen bindinger, så det skal også købes!
Håber lidt på, at finde en side med rabat, da jeg desværre kun har kun de 2-2,5k at gøre godt med!
Kunne selvfølgelig godt spare op til næste sæson, men det var nu bare hvis jeg kunne findet noget på tilbud?
Har i et forslag til noget godt, som ikke er Burton?
Det skal ikke kun være til pist, da jeg også kører meget offpist!
Mvh Oliver
Brian Feldskov 20/02 2013 18:40
Burton er et godt mærke, de koster bare en del mere end de andre, sikkert pga massiv sponsor og reklame aftaler, ellers vil jeg påstå alle de kendte mærker er kvalitets brædder i dag. Jeg ville ikke have nogle bekymringer ved at købe følgende mærker: Salomon, K2, Burton, Forum, Ride, Head, Rossignol, Flow, Stepchild, Capita, Gnu, Lib Tech, Nitro osv... Tror det nemmeste er at sige du skal holde dig fra Lamar, 5150, Warp og den slags, og så ellers mærker som du ikke kan finde noget om på nettet. Nu her efter uge 7 og 8, er der mange rigtig gode tilbud på pakker med board+bindinger, så det er bare at give sig god tid til at finde et lækkert board, og ikke mindst lede efter brugerandmeldelser på f.eks. youtube.
Jacob 20/02 2013 22:24
Prøv evt junkyard.dk, de har -35% på meget af deres grej, snowboard og bindinger, de giver yderligere 10% rabat ved køb af pakke. men regn nok med min. 3k for et ordentligt sæt. De har Burton, Technine, Lib Tech, Nitro etc.