Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jonas Gillett 31/10 2008 17:16
hej alle..
Jeg har lige købt et Burton king fra 08, 162 cm, er dog kommet lidt i tvivl om det passer til mig. Jeg bruger størrelse 12 i støvler og på den måde passe et wide board vel godt nok, men da jeg vejer 75 kg er jeg kommet i tvivl om man ikke skal veje noget mere for et wide board, eller om det passer fint nok da jeg som sagt bruger størrelse 12..???
Kaare Bjørnholt 04/11 2008 14:56
Sv: Hjælp til køb af board
Hej Jonas,
Jeg har selv et King 162 07/08 og du burde ikke ha' nogle problemer med størrelsen.
Du må dog være ret så tynd, hvis du er 189 og vejer 75. Jeg er 180 og vejer 85, men er også bygget som en viking/skovhugger.
Eftersom at du er så høj som du er, burde du kunne opveje den 'manglende' vægt, når det kommer til at presse kanten ned i sneen.
Skulle man gå efter højden alene, skulle du nok ha' været en enkelt størrelse op, mens din vægt godt kunne diktere en størrelse ned. Derfor vil jeg umiddelbart tro, at 162 er et rigtig godt kompromis.
Du skal nok blive rigtig glad for det board, det eneste jeg har fortrudt ved købet af mig, er at jeg ikke har fået brugt det nok, da jeg købte det sent i sæsonnen. ;-)
Ciao!
KBS
Jonas Gillett 04/11 2008 17:30
Mange tak for dit svar, det lyder nok som om det var det rigtige at købe! Glæder mig bare til sæsonen starter så man kan komme ud og prøve det..
Kaare Bjørnholt 05/11 2008 12:26
Det kan jeg godt forstå. Det er så ærgeligt at se boardet hænge på væggen uden at blive brugt. Min kæreste og jeg tæller også dagene til vi skal afsted. ;)
Du siger bare til, hvis du skal ha' mere hjælp eller info.
Jeg nåede kun at prøve mit board en enkelt dag i Isaberg i sidste sæson, men det var helt fantastisk at stå på det bare den ene dag. Det er jo ulempen ved at købe sidst på sæsonnen, når udstyret er faldet i pris.
Anders N 01/11 2008 09:33
Hej Jonas.. Vil ikke kalde mig ekspert.. Men altså i og med du bruger så store støvler er du tvunget til at have et videboard.. King er et super board så det burde du få en helt del glæde af... Hvor høj er du?? det spiller jo også lidt ind.. Når du ikke er så tung skal du passe på med at få boardet for langt.. Men er det omkring hagen så skulle jeg mene det var helt perfekt..
Jonas Gillett 02/11 2008 13:42
Det var også det jeg selv mente, at et videboard ville passe fint når jeg bruger de støvler. Ellers er jeg 189 cm, og boardet er 162 cm langt. Syntes nu også at et king board virker rigtig fint.. og mange tak for det svar!