Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Else 28/09 2004 13:26
Hej
Jeg kunne meget godt tænke mig at komme til val thorens en sæson. Har søgt job ved et rejsebureau, hvor jeg kunne komme til samtale. Problemet er bare at jeg ikke har 16.500 kr som man skal betale ved sæsonenes start for at få en seng. Det ville være meget lettere at betale løbende... Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre hos andre bureauer eller måske andre arbejdspladser i Val t?
Håber nogen kan hjælpe:)
Smølfine 29/09 2004 16:13
Sv: Hjælp:)
Hej Else
Det lyder lidt mærkeligt at du skal starte med at betale for en seng, er det er dansk rejsebureau??
Jeg er selv ansat som guide i den kommende sæsom og de steder jeg har snakket med er logi inkluderet i lønnen (både for guider og hotelpersonale). Som udgangspunkt vil jeg mene, at hvis du selv skal lægge penge ud, skal du både have en rigtig god løn og være sikret ansættelse hele sæsonen.
Else 30/09 2004 10:28
Ja det er et dansk rejsebureau, så jeg synes også det virker lidt absurd....
Smølfine 30/09 2004 12:00
Prøv at forhøre dig lidt, jeg tror mange selskaber officielt har haft sidste frist for ansøgninger, men bl.a. Højmark, Danski og også et andet bureau har annonceret her på skisport for nylig, så de har nok ikke skaffet alle de folk de gerne vil have.
Som udgangspunkt synes jeg det andet virker lidt mærkeligt, de skal jo betale dig for dit arbejde og ikke omvendt...
Prøv at lure i jobopslagene her på siden, det kan godt være der en en frist, men der kan jo være nogen der springer fra (har selv sagt nej til tilbud da jeg havde flere at vælge imellem).
Heidi Elsberg 30/09 2004 12:21
Hey Else,
Lur mig om det ikke er sne&snö du har søgt hos?? Tager jeg fejl? Jeg har selv lige været til samtale hos dem og de tager 16.500,- for en seng for sæsonen, man skal selv sørge for mad, liftkort, forsikring og transport den ene vej,man får dog en bonus på 2000,- i sidste ende for liftkortet og en "løn" de kalder diæter som de ikke taber noget på overhovedet. Drop dem, de tar r....på dig!!
Jg har fået job hos Nortlander og de betaler alt og vi får en rimelig løn ved siden af.
Heidi
Smølfine 30/09 2004 15:34
Det lyder seriøst som om de røvrender folk. Tror du har været uheldig.
Både nortlander, danski og Langley har egne hoteller hvis det er som personale du vil afsted. God jagt!!
Else 30/09 2004 16:22
Hej Heidi
Du har ganske ret. Det er hos sne og snö... Gad også godt have job hos nortlander som guide. Jeg ved de mangler et par stykker, men jeg er ikke lige den der kan stå og snakke til større forsamlinger, men dog vil jeg ikke sige at jeg ikke er social og udadvendt:)
LaGnoo 30/09 2004 20:45
Hej Else...
Sidste år da jeg var bums i Val T var der faktisk lidt problemer med en eller to af guiderne som ikke blev betalt nok eller noget i den stil... pas på og hvis du gør det skal du være sikker på din løn, for det er meget røv at stå på snesko i en brandert uden penge til en øl... eller en røvfuld øl...
a
Heidi Elsberg 01/10 2004 14:36
Hej igen Else,
Jeg ville ikke tage jobbet hos Sne&Snö medmindre du har en halv million med dig på kontoen fra starten af....
Prøv og kontakt de forskellige bureauer og hør om de har fundet alt det staff de skal bruge den kommende vinter...
Håber du finder noget!!
Heidi
Heidi 06/10 2004 10:10
Hey Else,
Hvad har du fundet ud af mht job??
Heidi
Else 06/10 2004 15:53
Hej Heidi
Ikke rigtig noget endnu. Har nemlig hverken tid eller råd til at komme med på guideskole i uge 42. Mega træls. Men jeg prøver at søge arbejde på TEX MEX i val t. De mangler køkkenpersonale.
Hilsen else
Heidi 07/10 2004 12:19
Okay, x fingrer for dig!! Pøj pøj.... Jeg skal selv til Serre Chevalier med Nortlander...som hotelpersonale!!
Heidi
Simon 12/10 2004 16:19
Ellers prøv hos alpservice. De udlejer lejligheder til skibumser. Dem var jeg med til Val T sidste år og det virkede helt perfekt. De hjalp med job og alt muligt. det er på www.alpservice.dk