Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Michael 20/10 2005 18:06
Hejsa
Jeg skal være guide i Hemsedal til vinter og ville egentlig bare høre om der var andre som også skulle arbejde deroppe eller være bumser..
Michael
Tim 21/10 2005 17:34
Sv: Hemsedal
Hej, Jeg skal også til hemsedal i år. Skal derop sammen med 4 ander boys. Det er anden gang jeg skal til dalen, og der skal nok blive en lille fest eller to;) Der er bransje fest hver onsdag og søndag. Der plejer alle bumserne at komme ud, og det er super fedt. Det er et herligt sted at være på sæson. Super hyggeligt med masser af flinke og festlige folk. Rikke hvor har du taget din instruktør eksamen? Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at få sådan en! Men har hørt at de er meget dyre!? Kan man mon ta den i hemsedal?
Venlig hilsen Tim
Rikke 21/10 2005 22:21
Hej Tim.
Jeg har ikke bestået endnu, ja det vil sige, jeg har ikke taget uddannelsen endnu. Jeg fik dog jobbet alligevel, på betingelse af at jeg tager uddannelsen inden året er omme.
Det norske skiakademi er forfærdelig dyrt - bare for nummer 1 ligger den omkring 14.000. Jeg tager en eksamen gennem den norske skiskole og heldigvis har de også et kursus i Hemsedal i år. Dette ligger fra den 5/12 til 11/12. Du kan gå ind uder www.skiskole.no og finde kurset. Det koster omkring 3500 for selve kurset, men er jo derfor en stor fordel for os, som allerede bor i Hemsedal og har liftkort - det gør alting meget billigere.
Glæder mig til at møde jer allesammen. Så vidt jeg ved er vi kun 2 danske piger i skiskolen, men der er sikkert mange som arbejder alle de andre steder. Hvad skal du/I lave deroppe?
HIlsen Rikke.
Tim 22/10 2005 19:28
Hej Rikke,
tak for hjælpen. Men jeg er snowboarder og det ser ud til at kurserne i hemsedal alle er på ski. Men jeg finder nok på noget. Tillykke med jobbet! Jeg har søgt en masse jobs, mest aften arbejde så jeg kan stå om dagen. Håber på noget bar job men har ikke fået svar endnu. Ellers har jeg også min gamle vasketjans i baghånden;) Skal du bo i en af skicentrets boliger? Det blir fedt! Glæder mig også helt vildt:)
Timothy
Rikke 24/10 2005 08:19
Hej Tim.
Jeg står både på ski og snowboard, men er vist kun dygtig nok på ski til at blive instruktør - mangler stadig meget på snowboard, men håber at der er nogle der har lyst til at lære mig lidt denne sæson.
Hvis du mangler arbejde så gå ind på www.Hemsedal.no og helt nede i bunden står der jobs - der er i hvert fald en masse at søge, men meget af det er jo også om dagen.
Det er første gang jeg er i Hemsedal en hel sæson, og de der var der sidste år har jo førsteret på bolig i centrum, så jeg må vist nøjes med noget i Tuv eller Ulsåk. Ved endnu ikke hvor det bliver.
Da jeg så at den første sne var faldet, syntes jeg pludslig at en måned var lang tid at vente på at komme derop.
Er der som regel mange danskere som arbejder i Hemsedal?, - synes nemlig at det vrimlede med svenskere, da jeg var til samtale.
-Rikke-
Tim 24/10 2005 12:02
Hejsan...
Jeg boede i Tuv 03/04, det var super fedt og billigere end i centrum (trøim). Vi havde bil, det var dejligt. Nærmest et must, da vi arbejdede til 05 om morgenen i weekenden. Men vi lejede udenom skiselskabet. Det er billigere men så skal man derop i god tid.
Jeg ved ikke om jeg vil sige der var mange danskere, i val thorens var der mange! Over 100 tror jeg, det var ikke til at holde styr på:) Men der er ikke kun svenskere deroppe, bare rolig.
Jeg bytter gerne snowboard- mod ski instruktion:) Nu er det min tredje sæson og så synes jeg at det er på tide, at lære at stå på de planker.
Jeg tager derop ca. den 6. nov, hvis det er koldt nok til snekanonerne deroppe på det tidspunkt. Hvis du kan klare det med en måneds ventetid, så kan du følge med på udviklingen på http://geilo.no/ under webkamera:)
Michael 25/10 2005 10:19
Hej Rikke
Jeg skal være guide for Team-Benns. Det er mit første år som guide, men har været i Hemsedal 2 gange før.. begge gange rigtig gode ture, men det er ved at være et par år siden så glæder mig til at se det igen.
Vi har ikke helt styr på hvor vi skal bo, men håber da det bliver tæt på pisterne!
Lige nu dagdrømmer jeg bare om at komme afsted.. går også og vurdere om jeg skal købe støvler og bræt hjemmefra eller om det kan betale sig at købe det deroppe.. any suggestions anyone?
Michael
Rikke 25/10 2005 23:15
Hej...
Jeg glæder mig også vildt til snart at komme afsted.
Med hensyn til om du skal købe hjemmefra - ja hvis du finder noget godt og til en god pris, men oftest vil du finde noget endnu bedre lige nu i Norge - måske fra sidste sæson - til langt under den pris du skal betale herhjemme, men du kan også være uheldig ikke lige at finde det du gerne vil have..
Jeg er heldig at have temmelig god rabat i alle sportsforretninger i Hemsedal, i og med at jeg er ansat af skiskolen, men ellers plejer priserne på stedet som regel at være temmelig høje..
Jeg bor selv i jylland og har langt til sverige, men bor man tæt på sverige er det meget fordelagtig lige nu at købe udstyr, da der findes meget fra sidste sæson på tilbud.
Glæder mig til at møde jer..
-Rikke-
Rikke 20/10 2005 18:59
Hej Michael..
Lyder dejligt at der er flere danskere som skal til Hemsedal.. Jeg skal selv være skiinstruktør og glæder mig for vildt til at skulle afsted..
Hvem skal du være guide for?? og har du før været afsted?
HVor skal du bo??
Håber at os danskere kan finde sammen og holde lidt fest engang imellem..
Hilsen Rikke.