Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Head model C100 Power Jacket

Jim 25/12 2008 11:56

hej
er der nogen der kender denne model carving ski, er det noget der dur.
jeg prøver på at finde en anmeldse af skien, men kan ikke rigtig finde noget, så igen hvis der er en der har et link til noget kunne det være super.

Kommentarer:
Der er i alt 8 svar i denne forumtråd.

Ole 13/01 2009 14:34

Sv: Head model C100 Power Jacket

Hej Jim!

Har selv et par gamle C 100 som er slidt til ukendelighed, men løber stadig på dem af og til.

Har som regel mere end 30 dage på ski om året og har løbet på alpin ski i 25 år. Jeg kan stadig få fornøjelse ud af at løbe på C 100. Det er en let kørt ski som opfører sig rigtig flinkt på en velprepareret piste og den kan også godt klare lidt puder, bare den faste bund ikke ligger for dybt.

De kommer til kort når det gælder aggressivt skiløb på rød og sort piste. Især er der problemer når pisten er hård og iset. Da er skiene for bløde og kantgrebet holder ikke når man presser skien.

Alt i alt en udmærket ski, men jeg vil foreslå dig at købe en Head ski med et lidt højere nummer. Tror du får mere fornøjelse ud af dem og kan køre på dem i længere tid uden at du begynder at se dig om efter nye ski!

Mvh.

Ole

Kent D. Hansen 25/12 2008 14:35

Hej Jim

C 100 er en ren begynder ski. C modellerne starter i den bløde ende ved 100 og løber der op af i numrene 140,160 osv. C 200 og 260 har head lavet i årevis et godt tegn på en populær ski alle kan løbe på. Så personligt ville jeg købe oppe i den ende af skalaen.

skal du gå efter en god head ski vil jeg foreslå xrc serien i de høje numre. (1100,1200 eller 1400) En head monster ville også være et godt valg, selvfølgelig alt efter din formåen på ski.

www.zogmatch.dk har en monster ski til 1200-2000 kr

mvh kent

Jonas 25/12 2008 19:13

Hej.

Jeg køre selv på Head c270i synes selv det er en rigtig god ski, men der er vi jo så forskellige fra person til person, men pil op fra min side :)
Den har en sving radius på 13.5 men synes den virker lidt højere.

Vil lige høre om der er nogen der ved hvor man kan finde en test af Head c270i vil gerne høre hvad eksperternne siger om den :p

Jim 25/12 2008 20:48

kan den anbefales til let øvet.

Jonas 25/12 2008 21:27

Den er måske lige i den stive ende.
Hvor mange gange har du været afsted og hvor god er du teknisk?
Jeg har været afsted ca. 12 gange og synes den passer godt til mig.
kunne forstille mig hvis du går lidt ned i nr. fx C160 eller C210
finder du en ski der nok passer lidt bedre i sin stiv hed.
Men hvis du har været afsted omkring de 7 gange eller der over, og hvis du er udmærkede til at stå på ski vil jeg godt anbefale c270i :p

Jim 25/12 2008 21:53

mener jo selv at jeg er letøvet på ski.
det jeg mente var om jeg kunne bruge head c100 uden at det var en forfærdelig ski at køre på.
min gamle ski var salomon verse 5,0 og hvis de ligger i nogenlunde samme klasse som c100, så regner jeg med det går.

men som sagt er jeg ikke begynder, jeg ved da hvordan man står på ski, vil bare ikke købe disse ski hvis de er dårlige(kan få dem billigt).

Jonas 25/12 2008 22:05

Har ikke prøvet skien, men det er den blødeste ski i den serie, så det er en begynderski. det lyder til at du er fin til at stå på ski. jeg ville ikke anbefale den til dig, men lad nu nogne af de andre "skinørder" rådgive dig. Så meget forstand har jeg ikk på ski :b

Kent D. Hansen 25/12 2008 23:39

hej igen jim

jeg kan forstå du har kørt en del uger, så ville jeg klart gå efter C260 eren eller C270eren. dem skal du nok hurtigt komme til at styre.

mvh kent

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen