Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
nikolaj 04/12 2005 19:16
Hej
Jeg har et par skihandsker som jeg er i tvivl om er gode - det vil sige at de overhovedet ikke er vandtætte. Men skal skihandsker være det eller er der en grund til at de ikke er det? kunne være det er fordi man skal kunne ånde i dem eller noget?
på forhånd tak
PowderAnders 05/12 2005 19:47
Sv: handsker
Skihandsker SKAL være vandtætte - så´n er det!
Jeg mener også, at GORE-TEX er en af de bedste garderinger mod vandtætte OG åndbare handsker.
Men jeg vil fraråde at bruge bomuld som inderhandske (hvilket Christian skriver, han gør), da bomuld er et vandsugende materiale, som ikke varmer særlig godt. Vælg istedet uld eller et kunststof som f.eks. fleece - disse materialer er svedtransporterende og isolerende.
- Anders -
Sophie B 05/12 2005 20:03
To-delte handsker er også praktiske idet du kan tage inderhandsken ud og lægge på radiatoren til tørre om natten...
Kan også anbefale yderhandske med Goretex-membran (eller andre lignende materialer hvad de end hedder).
Hestra laver generelt rigtig gode handsker!
mlangdahl 04/12 2005 23:31
Det er meget træls at man efter 5 gang man er i sneen så har driv våde handsker. Handsker skal helst være vandtætte, men dog også åndbarer, en gore-tex membran i dem er en god ting.
Christian 05/12 2005 09:17
Du skal ikke købe for billige handsker. De holder ikke. Gore-tex er godt.... men der findes mange andre membraner der også fungerer. Selv synes jeg at det drejer sig om at finde de handsker der hverken er for tykke eller for tynde. Hvis de er for tykke/varme bliver de hurtigt våde indefra.... selv med en god membran.
Jeg løber med en forholdsvis tynd yderhandske med plads til en tynd bommuldshandske inden i. Så er der både til de kolde og varme dage.
Handsker bør være vandtætte... med mindre man er sikker på at man ikke "lægger" sig engang imellem.