Black Week tyvstart - spar op til 25% 🔥

--> Guider på destinationerne...... - Besvar indlæg

Udfyld felterne i formularen nedenfor for at besvare indlægget på Skisport forummet.

Navn:
Email:
Gentag email:

Du modtager en e-mail fra os, i den findes et link du skal klikke på før dit indlæg kan ses.

jeg ønsker ikke at modtage mails når der skrives i denne tråd
send en mail når der svares på mit indlæg (du modtager mail ved det første svar)
send en mail når der skrives i denne tråd (du modtager mail ved alle svar)
Me skrev:
Jeg skriver da jeg har noget jeg lige må ud med :)

Jeg har selv arbejdet som skiguide i alperne i en sæson hvilket var den fedeste oplevelse nogensinde, det er der ingen tvivl om.

Undrer mig dog over hvor mange voksne danske mennesker som virkelig "lægger hovedet på hylden derhjemme" når de tager på ferie. Jeg var en af de yngre guider og var virkelig forbavset over hvor mange MEGET underlige spørgsmål man kan få og ikke mindst hvad folk kræver af én når man er guide.

Som guide er man ude i cirka 5 måneder og det er HÅRDT arbejde og der er ikke særligt meget søvn. Derfor synes jeg ikke, at man som gæst, kan forvente at en guide er 100% smilende 24 timer i døgnet. Vi gør det BEDSTE vi kan men eftersom man på de 5 måneder ikke har noget ferie, vil der selvfølgelig være uger hvor man bare ikke er oplagt til noget men selvfølgelig kæmper en brav kamp med sig selv for at give gæsterne den optimale oplevelse.. Men det syntes ikke som om at mange gæster havde dette i baghovedet. Det var de mærkeligste krav og spørgsmål der ofte blev stillet hvilket virkelig chokerede mig! Jeg lærte af det, og har mødt mange forskellige slags mennesker på de 5 mdr hvilket har været positivt!

Synes bare at nogle flere virkelig skal tage hensyn til guiderne på destinationen! De arbejder for næsten ingen penge og er en gratis service for DIG på din ferie, prøv at tænk selv FØR du spørger guiden for han/hun har mange ting i hovedet og er (ofte) ny i "faget"...

GOD SKIFERIE....og håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne, skulle bare lige ud med det:)

Og glædelig jul også....
Emne:
Tekst:

Når du trykker "Opret indlæg" bliver der sendt en e-mail til dig. I denne skal du klikke linket, så kan dit indlæg ses på siden. Dit indlæg er altså først online, når du har aktiveret det.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen