Mikkel 12/01 2014 20:14

Hej

Jeg har investeret i et gopro 3+ black edition og vil hører om i har tips og tricks omkring opsætning. Hvilken opløsning er bedst til at filme i sneen så man får de bedste film. Alle råd modtages gerne.

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Jens Lund 13/01 2014 20:07

Sv: Gopro

Jeg købte også et gopro inden sæsonens første skitur.

Har ikke leget så meget med indstillinger og osv.

Men ved at min macbook pro begynder at få problemer med at afspille film i qicktime hvis opløsningen er over 1280p vlc kan køre dem i 1460 eller hvad det er den næste hedder, har ikke forsøgt mig med højere opløsning endnu.

Ydermere fandt jeg også ud af at filmene bliver temmelig rystede hvis man har det monteret på hjelmen. Jeg har derfor bestilt et chestmount i håb om at det giver bedre billeder :)

Derudover har jeg lavet et mount til min skistav så man kan lave nogle ego film ;) Giver også en super fed effekt :)

Brian Lund 15/01 2014 21:21

Chest mount er meget bedre! ;) Det er mere stabilt og det giver en federe billedvinkel hvor man får armene med og nogle gange ski!

Ang opløsning har jeg ingen problemer med at afspille hverken 1280 eller full HD, men hvis jeg kommer op på 60 fps eller specielt 120 fps så kan computeren ikke rigtigt følge med til at decode det på en fornuftig måde (Windows + VLC).

Men hvis det bliver konverteret om til 30 fps er der ingenting at komme efter.

Tommy Tyson 15/01 2014 23:18

Hej også købt mig et GoPro, og tænkt lidt over forskellige mounts, lånte et sidste år som jeg havde monteret oven på hjælmen, det tog lidt tid at vende sig til at man skal dreje hovedet lansommere og at man skal kante hovedet lidt når man kører i stole lift, men ellers var det super, har tænkt på chest harness, men tænkte at det godt kunne gøre ondt i brystet ved evt. styrt, nogen erfaringer med det ?

Brian Lund 16/01 2014 09:19

Når jeg har kameraet på hjelmen kigger jeg bare opad når jeg stiger på og af stoleliften (når bøjlen åbnes og lukkes), det er også det eneste issue jeg har med hjelm mount!

Når jeg vælter på ski så er det som regel til højre eller venstre, en sjælden gang på røven/ryggen... Kun éen gang er det lykkedes mig at lande pladask lige på maven, det slog til gengæld også luften helt ud af mig, som en ordentlig mavepumper... Jeg mener ikke jeg havde chest harness på lige på det tidspunkt, men min pointe er at det er ret usandsynligt at lande lige ovenpå kameraet!

Kristian Klausen 29/01 2014 15:36

Synes klart pole mount ser fedst ud - tjek evt. nogle film med det.
Du ka bæde bruge det til at filme dig selv eller andre. Det kræver dig at du vender dig til at køre med staven foran dig og kan holde den stille..

Ellers bruger jeg chest-mount, da det kommer tættere på kroppen i forhold til når den sidder på hjelmen. Det giver også en fed effekt ved wideangel, at man kan se armene.

Mht. opløsning bruger jeg 1440. Den filmer derfor ikke wide, men det man får meget mere med både opad og nedad. Når du så redigere filmene vælger du bare wideangel og så rykker klippet op eller ned så du får det valgte område med. Så slipper man for at den har drejet for meget ned eller op hvilket kan være svært at bedømme på pisten..

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen