Sprinterkongen 12/01 2015 16:21

Hej,,,har lidt svært ved at se i sneen når det er overskuet,,,og har prøvet alt,,,og har indtil nu haft de bedste oakey på markedet….men er der kommet nye der er super til netop ovenstående???

Kommentarer:
Der er i alt 11 svar i denne forumtråd.

Peat 12/01 2015 19:58

Sv: Googles

Hey! ..

Du skal kigge efter Polariserede linser...
En polariseret linse lukker af for de horisontale lysstråler og åbner for de vertikale lysstråler.

God tur

Brian Lund 12/01 2015 23:56

Selvom jeg aldrig har prøvet ski goggles med polariseret linse vil jeg gerne have lov til at betvivle at de er gode i overskyet/tåget vejr af flere grunde..!

Jeg er hobby fotograf og går meget op i min hobby og har flere forskellige pol-filtre, de virker på præcis samme måde som de polariserede linser i ski goggles eller solbriller. - Og jo bedre vejret er, jo bedre virker det! Altså i solskin er det super, i delvist skyet vejr knapt så godt, i overskyet vejr næsten ingen effekt og i tåge helt håbløst! Det er også hvad jeg læser angående polariserede ski goggles på nettet.

Polariserede linser er meget mørke, den polariserede linse jeg kan få til mine goggles (har den ikke) lukker kun 10% lys igennem(!), det vil sige at hvis du kører en trist og overskyet morgen, eller kører i tåge kommer der ikke ret meget lys igennem til dine øjne!

Det generelle råd jeg ser med hensyn til dårligt vejr er gul eller orange. Til mine goggles følger der en "low-light" linse med, den er lys orange og klarer sig "ok" i tåge og dårligt vejr, med "ok" mener jeg at den er mindst lige så god som at køre helt uden goggles - og så får jeg ikke vind i øjnene! ;)

Jeg har endnu ikke selv prøvet nogen goggles der har gjort en ret stor forskel i dårligt vejr, kun minimal forskel! Så jeg kan udmærket godt forstå hvis du har problemer med at se ordentligt!

Sprinterkongen 13/01 2015 07:11

Hej
Taj for jeres svar,,,,har dog hørt at oakley skulle være kommet med en ny linse,som dog er udsolgt flere steder???

Pernille Hansen 13/01 2015 07:50

Ja, det er korrekt.
Oakley er kommet med en helt ny teknik, de kalder Prizm.

Jeg har prøvet dem i sne og overskyet, og de er da en smule bedre end mine andre goggles - og så slipper jeg for at skifte briller flere gange i løbet af dagen eller gå på kompromis, når jeg ikke gider skifte. Der er helt klart bedre konturer i den nye linse.

Jeg har bestilt en Prizm Jade linse til udskiftning af min linse til overskyet vejr. Bruger stadig den gule linse til rigtigt dårligt vejr og sikkert også den helt mørke til påskesolen.

Og jeg venter stadig på levering :-)

Maads 13/01 2015 10:02

Prøv den nye oakley prizm rose - den er sindssyg!

Milo 13/01 2015 10:13

Hej,

Jeg har lige været en tur i hemsedal og kørt i alt slags vejr, jeg havde de nye oakley prizm rose, som er deres dårligt vejr linse med til test.

Min vurdering er, at de for mit vedkomne hjalp 5% i overskyet vejr, i sol var de også gode, men i tyk til normal tåge og med sne og uden sne havde de stort set ingen effekt. Til smmenligning havde jeg oakleys persimon linse og en billig hi-yellow fra cebe.

Læser man oakleys beskrivelse af prizm teknologien så filtrerer linsen nogle udvalgte bølgelængder ude.

Jeg synes du skal prøve dem, måske de kan hjælpe.

Jeg tror at alle, i forskellig grad, har problemer med og orientere sig når det er dårligt vejr og ikke kun dig.

Jool 13/01 2015 11:22

Hej

Jeg tror ikke der findes en linsetype som er den perfekte linse når der er dårlige sigte, man må prøve sig frem (og det koster en formue) og det ender med at man har en mindre sports taske fyldt med diverse briller.

jeg oplever altid at når jeg har problemer med at se i dårlig sigte, så kommer der nogle fræsende med en fart som er væsentlig højere end min (måske skulle jeg stoppe dem og spørge om lov til at prøve deres briller) så der er jo nogle som har fundet den perfekte brille eller hva.

jool

Hyst 13/01 2015 12:38

Lige kommet tilbage fra Trysil og er meget glad for mit indkøb af alm. Yellow linser.

Disse virkede meget bedre i det meget flade lys end standard permission linser, og prisen var til at overkomme. Jeg fandt dem hos hos Prolens uden ekstra told lige før jul.

Nogen der har kendskab til en lille hardcase til en eller 2 replacment linser?

Mikkel 13/01 2015 19:47

Jeg har prøvet rigtig mange forskellige og er efterhånden kommet frem til oakley's hi-yellow er den bedste til dårligt vejr. Prizm linsen er ikke bedre til dårligt vejr den har bare et større spectre hvor den kan bruges.

Brian Lund 15/01 2015 12:37

Angående prizm linsen, er det ikke "bare" samme teknik som man har i briller der bliver mørke når man går ud i solen? Eller er det noget andet?

Har ikke kunne finde noget om hvordan de virker! Andet end at de er "gode til forskellige forhold"...

Rasmus Alenkær-jørgensen 15/01 2015 14:18

Hej Brian.

Nej Prizm linsen filterer på nogen bestemte bølger, og så har de en anden farve end den konventionelle.

Jeg har også prøvet dem tidligere på sæsonen og kunne konkludere at linsen til dårligt vejr(Rose) i min optik ikke er noget nær så god som min gule billige linse. Mellemudgaven, Jade til gengæld gav ret god mening. I min ydmyge mening er det dog ikke noget der er værd at smide penge efter med mindre man alligevel skal ud og investere...

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen