Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Goggles med styrke

T. Munkholm 14/02 2013 13:51

Hej

Jeg bruge briller også til skiløb, og jeg har hørt, at man kan få Adidas id2 goggles i kombination med Bollé Quasar med styrke.
Har forsøgt med briller og goggles, solbriller med styrke og solbriller med påklikket brille, men intet af dette er optimalt.
Er der nogen, der har erfaring med ovennævnte, så hører jeg gerne fra vedkommende.
M.v.h.
T.M.

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Jool 14/02 2013 14:50

Sv: Goggles med styrke

har gennem årene læst lidt omk. emnet, i forskellige medier, da jeg selv er brillebruger, men har ikke fundet en løsning som er optimal til skibrug, grundet bla. de vejrmæssige omskiftelige forhold som man er udsat for i løbet af en dag eller flere dage, har løst mit problem med daglinser ca o,50 under min normale styrke, og det funger bare perfect, sætter dem i om morgen og ud med dem når jeg kommer hjem. hvis du finder en løsning med goggles, og de funger perfect, så skriv lidt omkring emnet i dette fora, vi kan jo altid skifte mening/holdning

Ditte Fischer 14/02 2013 16:07

Jeg har købt goggles der er beregnet til at have briller under...
Mit eneste problem er, at mine briller inden under dukker ofte, og så kan man altså absolut ingen ting se! Men jeg pudser dem om morgenen i noget anti-dug og så tager det det meste.
Det er for mig den optimale løsning, hvis ikke jeg skal have goggles med styrke i!

Tim Sørensen 14/02 2013 20:45

Hvorfor med 0,5 mindre styrke?? Jeg bruger selv linser, men bruger bare min normale styrke. Det er jeg godt tilfreds med, så kan jeg også se noget når jeg tager googles af til afterski;)

Clemens 15/02 2013 05:51

jeg har købt en plastik holder med styrke i som jeg kan sætte ind i mine Oakley splice

det virker ok.. den kan dugge til når man sveder, men med nok luft igennem så er det ikke noget problem og evt lidt sea drops eller lign som man kender fra at dykke kan nok også afhjælpe problemet (har dog ik prøvet)

plastik dimsen er købt i England - mener den kostede 300 kr

Jool 15/02 2013 09:19

hej tim
jeg bruger o.5 mindre da jeg har nået den alder hvor jeg har læsefelt i mine normale briller, så kører jeg med den styrke som findes uden for læsefeltet, har jeg problemer med at se pistekortet ordentlig, derfor kører jeg med en lidt lavere styrke i mine linser, så går det ok.

ps, jeg har hørt et klog hoved sige at linsen i goggles og andre solbriller også giver lidt styrke, men om det passer eller det er en and ved jeg ikke, men mine linser funger for mig

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen