Flemming Duelund 19/10 2019 21:50

Hej.
jeg skal have nye goggles og bruger briller, jeg har undersøgt og læst mange indlæg og anmeldelser samt spurgt i en del butikker og syntes det er svært at få et grundlag for at vælge hvad der er bedst for en selv. Den ene butik mener sådan og en anden mener noget helt andet så måske er det bedre at spørge her hvor man ikke skal sælge et produkt men give af sin egen erfaring :) jeg tager normalt til Østrig men skal i år lige en tur til hafjell i Norge. God Vinter Flemming

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Rasmus Skov 21/10 2019 21:05

Sv: goggles

Hej Flemming

God idé.

Jeg vil foreslå du skriver lidt om hvad det er du søger:
- Allround brille/linse du kan bruge i alle typer vejr, en skibrille til når det er overskyet eller måske en linse med udskiftelige eller photochromatisk linse (der skifter efter forhold men er dyrere end en klassiske allround brille)
- Budget

Jeg er selv brillebruger, men benytter for det meste kontaktlinser når jeg er på ski, da det er en mulighed for mig.

Men når jeg prøver skibriller over mine briller, så er det som betyder mest for mig, at få fundet en brille med masser af plads, så man ikke har fornemmelsen af at skibrille presser nogle steder på skibrillen.

Så opsummeret, jeg tror du skal skrive lidt mere om hvad du leder efter for at få noget mere konkret du kan forholde dig til. Alternativt bare bestille en ordentlig dynge hjem, eller kører ud i en butik med et stort udvalg af briller til brillebrugere/OTG-briller.

Her på Skisport.dk er der over 60 at vælge i mellem, men reelt er antallet af "rammer" nede på ca. 15, så det er ikke så uoverskueligt som man skulle tro. Så mit bedste tip er at bestille 3-5 modeller og få prøvet.

Mvh Rasmus

Flemming Duelund 21/10 2019 22:30

Sv: goggles

Hej Rasmus.
Du har da helt ret det som undre mig er at der kan være så forskellige meninger om samme brille og det virker lidt som om nogle helst vil sælge bestemte mærker.
Jeg går efter en brille til alt vejr og måske med en ekstra linse og har set på ORKLEY FLIGHT XM PRIZM TORCH IRIDIUM og alle deres er OTG har jeg fået oplyst så håber det er rigtigt.
Budget ja ingen vil vel betale for meget men min holdning er at bruger man så meget tid og penge på skiferie er der surt at have noget der ikke duer :) tak for svar Mvh Flemming

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen