Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Christian Ostenfeldt 29/11 2010 13:27
Hej!
Jeg har besluttet mig for at købe et par ny goggles, hvor jeg har brug for noget hjælp!
Jeg har set på følgende briller/modeller fra Oakley: Crowbar, Splice, Wisdom og Elevate. Hvad er forskellen på modellerne og hvad bør jeg vælge?
Det næste er så linsen, hvor jeg nok ender med VR28 Polorized og HI Yellow. Så burde jeg være dækket ind ikke?
Det kan være jeg lige skal tilføjes, at jeg altid kører med hjelm, både på og udenfor pisten.
Hilsen Christian
Morten Phillipsen 05/12 2010 23:20
Sv: Goggles
Hej...Jeg har brug for expert råd her i dette forom ,,og håber i kan hjælpe...Jeg er super til at stå på ski i godt vejr og solskin,,,,men når der er skyet eller dårligt vejr,,,,kan jeg overhovedet intet se????har gennem de sidste 10 år afprøvet forskellige briller uden held...hvad er det bedste i dårligt vejr????????Prisen betyder intet,,,jeg VIL bare kunne se...Hjælp mig
Mvh
Morten
Frederik 05/12 2010 23:24
Jeg vil mene at oakleys HI-yellow linse vil være den umiddelbart mest oplagte til dig. Det er en linse specielt lavet kun til dårligt vejr. Det skulle være en af de bedste (hvis ikke den bedste) på markedet. Normalt køber man et par oakley goggles med et sæt linser (det kan fx. være nogle allround linser eller linser til lidt bedre vejr) og så kan man vælge at købe et par linser ved siden af til at skifte ud, her er HI yellow så det bedste valg til dårligt vejr.
Christian 29/11 2010 16:35
Jeg har selv splice, og har Fire iridium, har bestilt IH Yellow, da jeg har erfaret at det er dumt kun at have én linse, så tror helt sikkert du vil blive glad for både at have til solskin og overskyet..
Splice er god at have på til en hjelm.. Har ikke prøvet crowbar mere end en kort tur på 5-10 min, og den sad også fint(havde dog ikke hjelm på), de to andre kan jeg ikke udtale mig om..
Men det er noget med at splice er lavet til forholdsvis store hoveder og designet til ikke at trykke på næsen..
Joachim 29/11 2010 16:51
nu ser jeg lige at du har kigget på nogen oakley modeller og kom lige i tanke om at man på oakleys egen hjemmeside kan designe sine briller. man kan vælge imellem a frame og splice. se på det engang, det er meget fedt :)
http://dk.oakley.com/custom#/goggles
Jan Truelsen 01/12 2010 23:10
Hej Christian.
Kan ikke hjælpe dig med hvad forskellen er, men kan give lidt erfaring.
Jeg køre selv med Crowbar, den er jeg enormt glad for, her en HI Persimmon. Fire Iridium, og HI yellow. Men du kan godt nøjes med HI Yellow til dårlig vejr, og VR28 polarizid til rasten.
Mvh Jan
Frederik 03/12 2010 13:33
Det er et godt linsevalg (forudsat at du ikke gider give kassen for nogle polariserede linser vil jeg nok driste mig til at sige at det er det bedste valg med 2 linser!). No offence drenge, men jeg har faktisk kun hørt dårligt om fire iridium før jer...
Ang. modellen så ved jeg at crowbar og splice begge er lavet specielt så de skulle sidde godt når du har hjelm på (selvom de også sidder godt uden). Og ja splice er lavet med mere plads til næsen, et lidt større udsyn sammenlignet med crowbar (ikke meget). Generelt skulle splice passe bedre til lidt større hoveder og luftstrømmen skulle vidst være endnu mere optimal sammenlignet med crowbar. Men jeg tror personligt at det er minimaler der spiller ind.
Wisdom er virkelig dårlig med hjelm, den er lavet til snowboardere der kører med en hue og den slags... Den har ellers det bedste udsyn af de omtalte goggles.
Elevate ved jeg ikke så meget om, det er jo en relativt ny brille. Men jeg er sikker på at den er rigtig god kvalitet osv. når nu det er oakley. Jeg vil nok umiddelbart råde dig til enten crowbar eller splice, så bliver du ihvertfald ikke skuffet.