Frosne hænder søger Luffe

Anders Dam Vestergaard 21/01 2004 18:44

Jeg var sidste år ved at gå amok over at jeg frøs mine hænder, selv på pisterne. Nu var det også "mega" koldt, men det skal ikke afholde mig fra at anskaffe et par luffe der kan holde hænderne varme. Spørgsmålet er så bare hvilke ???

Jeg har hørt mange sige HESTRA, er der nogen der har nogle forslag evt. til mærke og model ?

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Martin 21/01 2004 22:44

Sv: Frosne hænder søger Luffe

Hej Anders.

Jeg kender flere der kører med Hestra´s 3-finger handske, der er en handske der kombinerer det bedste fra handsker og luffer. Inderhandsken en ganske almindelig handske med 5 fingre, til gengæld er yderhandsken udformet med tommel- og pegefinger fri og de resterened samlet som i en luffe. Desuden har handsken høj manchet som er med til at holde på varmen. Alle jeg kender der har prøvet dem er mægtigt glade for dem, dog kan de være for varme sidst på sæsonnen

God fornøjelse

martin 21/01 2004 23:36

Hestra laver nogle luffer med fingre indeni, specielt til snowboard, men selvom du står på ski er de et godt valg. Snowboardluffer skal nemlig kunne holde til mere, så du får en meget stærk luffe. Tror den koster 699 i Magasin. Han desværre ikke modelnavnet, men den findes ikke på Hestras hjemmeside.

oldschool 22/01 2004 19:39

jeg kan også anbefale LEVEL de har dem i skishop og i nogle sportmaster de fås osse med indbygget håndledsbeskyttere
held og lykke PS: hestra sparker osse røv

Anders Dam Vestergaard 22/01 2004 22:20

Takker... det er jo altid herligt at få bekræftet noget man har hørt... Jeg vil tage ned og skaffe et par hestra eller måske level...

God vinter

Kristoffer 24/01 2004 17:03

Jeg har den ultimative Hestra handske. En almindelig handske med ekstra beskyttelse mod slitage på udsatte steder, og den fedeste feature er, at der er indbygget en plastskinne på indersiden og ydersiden ved håndleddet (ligesom håndledsbeskyttere), så især snowboardere (som jeg) er sikret...
Den er rigtig fed, men det er nok svært at køre med skistave (på grund af skinnen), men til boardere kan den kun anbefales...

//chills

Kim Andersen 31/01 2004 16:42

Hvis det er helt galt med de frosne fingre, så hjælper det altså også gevaldig med en af de små varme poser, som man kan købe i spejder sport osv... Jeg kørte selv næsten en hel dag med en meget tynd handske ( pga. jeg skulle køre og filme samtidig ), og jeg har sådan en varme pose i, og jeg frøs ikke hånden på noget tidspunkt...

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen