Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jeppebj 16/12 2009 18:12
Hej
Er der nogen der kan forklare mig forskellen på en almindelig skistøvle og en freestyle skistøvle?
Er freestylestøvlen egnet til almindeligt pistebrug?
(i dette tilfælde er der tale om Dalbellos Rampage)
Mvh Jeppe
Kristian 17/12 2009 22:23
Sv: Freestyle skistøvler?
Hej Jeppe
Ja der er forskel, den ene er bygget til pist den anden til park/(pist). Forskellene variere fra mærke til mærke, men mange har noget stødabsorberende under hælen. Samtidig er der tit lidt ekstra beskyttelse/stødabsorberende ved skinnebenet.
Så er Freestyle støvler typisk lettere!
Den vigtigste faktor er flexen i støvlen. Freestyle støvler har tit en lidt blødere flex end en rigtig pist-støvle. Dette betyder ikka at man ikke kan bruge den på pister, men den fungere nok ikke optimalt på de sorte pister. Dalbello er rigtig gode. Ligeså er Salomon SPK som også har en blød næse i år så man ikke smadrer sine tær når man lander i backseat. Vil dog personligt anbefale FULL TILT støvlerne.. Hele ideen omkring dem og teknologien er magisk. Der har man faktisk også mulighed for at regulerer flexen ved at skifte noget af støvlen ud, uden at dens funktion bliver forringet. Hvis du kører park, pist og offpist så køb et par lækre freestyle støvler, specielt spk pro model er mega nice at have på. Som at løbe rundt i moonboots..hehe
Kristian
Daniel Holm Carstensen 18/03 2013 21:06
Hej, jeg står og skal købe et par nye skistøvler, jeg kører meget free-style men vil også gerne have nogle støvler der også kan kører på røde og sorte pister.
jeg har to som jeg har kigget på den 1) Salomon SPK Pro Ski Boots 2)salomon quest acces 70 ville lige høre hvilken i syntes jeg skal købe...:-)
Arne Laursen 20/03 2013 08:20
@Daniel.
Den der sidder bedst.
Det er det allervigtigste kriterium for køb af støvler.