Fra snowboard til ski - Besvar indlæg

Udfyld felterne i formularen nedenfor for at besvare indlægget på Skisport forummet.

Navn:
Email:
Gentag email:

Du modtager en e-mail fra os, i den findes et link du skal klikke på før dit indlæg kan ses.

jeg ønsker ikke at modtage mails når der skrives i denne tråd
send en mail når der svares på mit indlæg (du modtager mail ved det første svar)
send en mail når der skrives i denne tråd (du modtager mail ved alle svar)
Morten skrev:
Hej jeg er erfaren snowboarder som vil til at lære at køre på ski. Hovedformålet er at jeg vil køre randonee, men det ligger nok et par år ude i fremtiden, da det jo kræver at jeg mestrer noget off-piste på ski :)

Lidt stats:
27 år
70 kg
171 cm
Meget god form (triatlet)

Min snowboarderfaring (8-10 uger) består af meget tid på pisten med familien (voksne erfarne skiløbere, ingen børn). Forsøger at bringe leg (rotationer og naturlige hop) ind i mit løb, frem for bare at køre stærkt ned til bunden. Kører al det off-piste jeg kan komme til. Begrænset parkerfaring, små hop og 180 slides på bokse er det vildeste.

Jeg har brug for råd og vejledning til anskaffelse af udstyr, gerne specifikke mærker, typer, længder og modeller, og hvordan jeg skal angribe udfordringen med at lære at køre på ski.

Vedrørende udstyr havde jeg tænkt mig at købe et par gode støvler. Jeg ved hvor rart det er at have sine egne støvler, og jeg formoder støvlerne kan anvendes fra begynder til øvet modsat skiene. Vedrørende skiene overvejer jeg at leje et par ski de første gange, da jeg regner med at der her vil være et større behov for at opgradere løbende i starten. Alternativt købe nogle billige brugt. Vil helst have mine egne ski.

Jeg vil gerne lære at køre på ski, som jeg kører på bræt, altså med legen integreret i pistekørslen, og med farten som sekundært. Parken må jeg lade være i en rum tid :) Derudover vil jeg gerne køre nedover off-piste stykkerne som ligger mellem pisterne, men det er måske ikke lige i den første uge.

Jeg skal afsted 2 eller 3 gange i år.
- Weekendtur til Østrig i december (Kun måske)
- Weekendtur til Norge i februar
- 1 uge til Østrig i marts

Jeg vil selvfølgelig gerne mestre skiløbet hurtigst muligt. Hvordan kan jeg bedst forberede mig til min første tur? Skal jeg køre en tur ned til Snowdome eller indoor ski og træne lidt teknik? Når jeg så kommer afsted, skal jeg så købe et par privattimer, eller skal jeg følge et begynder hold? Jeg spildte en del år på at være selvlært på bræt, den fejl vil jeg ikke begå igen, så jeg vil gerne gå lidt systematisk til værks i starten.
Emne:
Tekst:

Når du trykker "Opret indlæg" bliver der sendt en e-mail til dig. I denne skal du klikke linket, så kan dit indlæg ses på siden. Dit indlæg er altså først online, når du har aktiveret det.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen