Forslag til All-mountain-ski 80/20?

Marc 04/02 2010 22:02

Har nogen et par gode forslag til en all-mountain-ski, der skal bruges 80% på pisten?
Er en øvet skiløber. Prisklasse: Billigst muligt.

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Carsten Hansen 28/02 2010 23:51

Sv: Forslag til All-mountain-ski 80/20?

Det kunne måske væreet par k2 i Apache recon-xplorer, Dynatar Sultan, Contact 4x4. Ficher.

Men jeg forstår ikke helt,hvad du gerne vil. Fordi et par gode ski er desværre ikke helt billige.

Du kan evt. se på sommer udsalg, eller købe et par brugt, held og lykke med

købet.

Asbjørn Nissen 01/03 2010 15:06

Jeg forstår heller ikke helt hvad du vil, men det er noget andet jeg ikke forstår. Jeg forstår ikke hvorfor du vil købe et par allmountain?? Du skriver at 80% af tiden står du på pisten mens 20 % af tiden står du "offpist". Hvorfor købe ski efter laveste fælles nævner?
En allmountain ski er bygget sådan den er OK på pisten og den er OK i oftisten, men det betyder også at den kun er OK. Køb hellere en ordenlig ski til pisten som er nogenlunde i offpisten. Det er meget smartere eller køb 2 brugte par ski en RIGTIG offpist ski og en RIGTIG piste ski.v Brugte ski er ikke nødvendigvis dårlige. Mange køber et par dyre ski og efter en eller 2 sæsoner sætter de skien til salg, hvor den har mange år i sig endnu.

Carl 01/03 2010 17:58

Giver Asbjørn ret i at købe brugt. Men hvis du gerne vil have nyt, så laver rossignol nogle rigtig fede ski i deres scratch serie. Der er noget til både 100% offpiste eller 60/40 osv.

Hilsen Carl

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen