for små bindinger???????

Hanne Beck 25/12 2006 12:44

Min søn har fået ski og skistøvler til jul. Vi har slet ingen forstand på ski og har forsøgt at gøre bindingerne større ved hjælp af klipsen bagi, så støvlerne passer i, men det lykkes ikke. Vi troede at alle bindinger passer til alle støvler. Men er det muligt, at bindingerne er for små til støvlerne??? kan man gøre andet for at udvide bindingerne end at flytte klipsen bagi? håber på hjælp!!!

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Arnar Gestsson 25/12 2006 17:47

Sv: for små bindinger???????

Hej,

nu ved jeg ikke hvilken slags bindinger du har, men princpielt så kan dem slet ikke bli for små. Det eneste der må behøves er at forlænge afstanden mellan tå og hæl delen af bindingen. Det gøres kun ved en professionel, normal i butikerne som sælger udstyret og dem behøver aligevel den ene støvl med.

Venlig hilsen

Arnar Gestsson

Hanne Beck 25/12 2006 19:33

Det var da godt nyt. Tak for det hurtige svar. Så må jeg ned i sportsbutikken og hente hjælp til justeringen. Der står Salomon Spheric 700 på bindingerne.

Ivan Rafn 26/12 2006 12:56

Ja, som Arnar skriver, kan bindingerne godt være monteret så støvlen ikke passer, selv når bindingen justeres til yderste positioner.

For at gøre plads til en længere støvle skal bindingerne ommonteres. Den binding der sidder på skiene er skruemonteret, og ved ommonteringen bores nye huller i skien, så for- og bagbindingen kan placeres længere fra hinanden. Det er ikke noget man selv kan gøre, så du skal tage skiene med ned til en skibutik og få det gjort.

Mange skibutikker kan ordne det mens du venter, og du skal regne med at skulle betale i omegnen af 200Kr. for at få det gjort.

Inden du går til skibutikken, skal du, lige, check'e om der ikke sidder en knap eller en skydemekanisme på for-bindingen, så den kan justeres længere frem. Det kunne spare dig turen.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen