Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

mlangdahl 06/09 2005 21:40

Hej jeg sad og kiggede lidt rundt her på siden og kigger lidt på nogle skistøvler, da jeg snart skal ud og have mine de første. Så er det at jeg støder ind i en Rossignol Bandit B2 Orange som de skriver er en "Top støvle til eksperten der behersker hele bjerget. Sidder tæt til foden." de skriver senere den har en flex på 85/75, men er det ikke en relativ blød støvle, eller er der noget andet der gør at den er til eksperten. Jeg var sidste vinter ude og kigge på en salomon med 85 i flex, og jeg har kun haft 4 uger på ski. Hvad er det man skal kigge efter og hvad er ligegyldigt.

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Christian 08/09 2005 21:58

Sv: Flex???

Hej.

Jo, du har ret i, at én støvle med flexindex 75-85 er en relativ blød støvle...

MEN, det er dog ikke ensbetydende med at lavt flex er lig med begyndere, og omvendt.

Har selv et par Lange 120 (flex) Comp. Altså en MEGET stiv støvle, den bruger når jeg kører på mine Fischer RC4 Worldcup, altså racecarving. Når det primært er racecarving så er en høj flex god, men hvis du er mere til all-mountain så skal du ha' en mere tilgivende flex.

Når jeg kører powder og park kører jeg i mine Nordica GTS-12 som er et par VILDT fede støvler... Den ligger i flex 90-100 og kan bruges (hvis du altså ikke er en freak og skal ha' 2 par støvler :o)) over hele bjerget!!!

Det var lidt info, håber det kan bruges. Men ellers så spørg i din nærmeste sport-ski forretning, de ved det!

Mvh.

Christian

Caver 13/09 2005 22:38

Jeg står selv med Ros bandit 2 støvlen. Det er den bedste støvle, jeg nogensinde har prøvet. Mht flexet, er det meget individuelt hvad man kan li. Jeg kan bedst lide bløde støvler. Men igen kan det være, at Ros støvlen sidder ad helvedes til på din fod. Det vigtigste er, at du finder en støvler, der passer din fod. Den eneste jeg kan sige mht flex i støvlen, er at det er noget man skal prøve sig frem til.

Dwing 20/09 2005 21:27

Man kan ikke sammenligne flex fra de forskellige producenter imellem. En Salomon med flex 100 og Lange flex 100 har ikke samme flex da producenten måler flexet forskelligt. Ved første antagelse vil en Lang flex 100 virke ?blød? i forhold til en Salomon flex 100 hvis man flexer fremad i støvlen men en Lange støvler er carving støvler og er meget stiv sidevejs. Andre producenter bruger ikke en gang skalaen 0 ? 140 men derimod 0 ? 20. Flex tallet på støvlen kan kun bruges indenfor samme mærke støvler.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen